Magyarországon – több más európai tagállamtól eltérően – a saját tulajdonú ingatlant részesítik előnyben az emberek a bérleménnyel szemben, sokszor nagyobb alapterületű házakat építenek, mint amekkorát valójában hasznosan belaknak. Talán ezért is elég magas a lakásbiztosítással rendelkező lakosok száma.
Az Allianz Hungária lakásbiztosítási szokásokat vizsgáló kutatása szerint a megkérdezettek több mint 85 százalékának van lakásbiztosítása. A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai ennél valamivel alacsonyabb arányt mutatnak: szerintük a hazai ingatlanbiztosítási piac telítettsége 73-74 százalék körül mozog, évi 350-550 ezer új szerződéskötés mellett.
Az Allianz felmérése szerint a döntő többség (85,7 százalék) elsősorban amiatt köt lakásbiztosítást, hogy az ingatlanját és a benne lévő értékeket biztonságban tudja. A válaszadók csaknem 46 százaléka bérbe adja a lakását, ezért számukra kiemelt cél, hogy így visszatéríttethessék a bérlő által okozott esetleges károkat.
A válaszadók közel 40 százalékának pedig nagyon fontos a lakásbiztosítás megkötésénél, hogy baj esetén az anyagi károk megtérítése mellett asszisztencia-szolgáltatásokkal segítse a biztosító a probléma orvoslásában.
Az otthonukat érő lehetséges káresemények közül az ügyfelek 78,3 százaléka a víz-, 67,6 százaléka a tűz- és 62,9 százaléka a természeti károktól retteg leginkább.
„Okkal tartunk ezektől a káreseményektől, hiszen az egyre szélsőségesebb időjárási körülmények miatt az összes viharos időjárással összefüggésbe hozható károk száma és kifizetése tavaly már megelőzte a korábbi listavezető csőtörésekét. A tűzeseteknek pedig – bár darabszámra az összes bejelentett kár 1 százalékát sem teszik ki – a kárkifizetéseket nézve 13 százalék az arányuk, az átlagos térítési összeg pedig több mint egymillió forintra rúg” – hangsúlyozta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfóliómenedzsment-osztályának vezetője
Több mint 50 százalék fél még a betöréses lopástól, illetve a villámcsapás miatti esetleges rövidzárlat okozta károktól is. A személyi sérülés, az üvegfelületek törése, a háztartási gépek meghibásodása, az ingóságok sérülése, a vandalizmus, illetve a földrengés olyan káresemények, amelyektől a válaszadók közel 30 százaléka szorong.
A kutatás eredményei alapján a szerződéskötésnél az ügyfelek 62,1 százalékának fontos a lakásbiztosítás jó ár-érték aránya,
pusztán az árat önmagában (14,1 százalék) vagy az időszakos akciókat (4,8 százalék) jóval kevesebben figyelik. A résztvevők mintegy 60 százaléka kiemelte a gyors és hatékony kárrendezési folyamat fontosságát is a választásban, 58,5 százalékuk pedig átfogó védelmet vár el egy lakásbiztosítástól az alapszintű helyett (6,3 százalék).
A megkérdezettek több mint 50 százaléka előnyben részesíti azt, ha a szerződés rövid és lényegre törő, apróbetűs részek nélkül.
Sokak számára (44 százalék) az is nagyon fontos, hogy jó hírű biztosítótársaságnál kössenek lakásbiztosítást.
A különböző asszisztenciaszolgáltatások közül otthoni vészhelyzet vagy műszaki cikk meghibásodása esetén a mesterember helyszínre küldését értékeljük legtöbbre, 23,8 százalékban,
ezt követi a jogi segítségnyújtás (19,2 százalék), illetve a műszaki tanácsadás (8,6 százalék).
Minden macera, ami a kárrendezéssel jár, dupla tehernek tűnik a már amúgy is kárt szenvedett ügyfél számára. Így nem véletlen, hogy a lakásbiztosítás választásakor a kárrendezés minősége az egyik fő szempont, a felmérésben részt vevők mintegy 60 százaléka jelölte meg a gyors és hatékony kárrendezési folyamatot kiemelt elvárásként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.