Üzemanyagár-emeléssel indult a hét, folytatódott a magyar üzemanyagárak emelkedése – derült ki a Holtankoljak friss adatközléséből. Az üzemanyagár-figyelő blog szerint ugyanis most szerdán a benzin ára bruttó hét forinttal emelkedett. Pénteken is változott az üzemanyagok ára, méghozzá ellentétes irányba. A benziné bruttó két forinttal tovább emelkedett, a dízelé viszont öt forinttal csökkent.
A változás után péntektől a 95-ös benzin átlagára 622, a gázolajé pedig 641 forint literenként.
Megtörtént az első járműlefoglalás gyorshajtás miatt Ausztriában – írta meg az osztrák állami közszolgálati műsorszolgáltató. Még az év elején futott végig a magyar sajtóban, hogy az extrém gyorshajtók idén március 1-jétől elveszíthetik autójukat Ausztriában. Ugyanis az osztrák állam úgy döntött, hogy az elkobzás és az elárverezés szankcióját fogja alkalmazni meggondolatlan és veszélyes gyorshajtás esetén, ami a gyakorlatban lakott területen a megengedetthez képest legalább óránként 60 kilométeres, nem lakott területen pedig 70 kilométeres sebességtúllépést jelent.
A frissen bevezetett szabály úgy szól, hogy ha az adott elkövetőt ismételten gyorshajtáson érik, a járművét véglegesen elkobozhatják, majd végül elárverezhetik. Az első gyorshajtáson ért sofőrt Bécsben kapcsolták le a hétvégén éjszaka: 114 kilométer per órás sebességgel száguldott az osztrák főváros VIII. kerületében, Josefstadtban, miközben ezzel több mint 60 kilométeres sebességtúllépést követett el.
Március 15-ig tartó hadgyakorlat kezdődött. A román hadsereg szárazföldi és légi egységei a székelyföldi Sepsiszentgyörgy közelében gyakorlatoznak – tudatta a Székelyhon hírportál a 61-es román hegyivadászdandár bejelentését ismertetve. A műveletekben részt vevő katonák a gyakorlatozás során vaktöltényeket használnak. Hozzátették, ebben az időszakban a térségben máshol is – Kolozs, Maros, Hargita és Kovászna megyében – katonai alakulatok haladnak át csapatszállító járművekkel.
„A közelmúltbeli tevékenység során az Egyesült Államok mozgósította F–35-öseit, hogy azonosítsa az orosz légvédelmi rakétarendszerek Ukrajnán belüli telepítését. Az összegyűjtött hírszerzési információkat ezt követően eljuttatják a NATO-országokhoz” – osztotta meg a szingapúri hadsereg főnöke az információit.
A Pentagon szóvivője ugyanakkor
cáfolni igyekezett a szingapúri védelmi miniszter kijelentését, mondván, hogy az Egyesült Államok nem használ F–35-ös vadászgépeket Ukrajnában.
Ukrajna légvédelme váratlanul megtáltosodott az elmúlt hetekben, és összesen 13 orosz repülőt semmisített meg, amelyek között főként Sz–34-es vadászgépek voltak, de egy kémrepülőt is leszedtek.
Az elmúlt hetek jelentős katonai sikereit Jurij Ignat, az ukrán légierő szóvivője azzal magyarázta, hogy „az orosz pilótáknak kockázatot kell vállalniuk, hogy frontvonalon belül minél mélyebbre csapjanak le. Ahhoz, hogy a bomba eljusson a kiszemelt célpontig, közelebb kell repülni, mert a bomba siklik, nincs saját motorja, repül, és közben csökken a sebessége. Ezért kell kockáztassanak.”
A DE-CIX internetes adatközpont technológiai igazgatója elmondta, hogy a Vörös-tenger alatt futó internetkábeleik a jemeni partok közelében meghibásodtak. A frankfurti DE-CIX a világ legnagyobb adatközpontja, ami a világ minden táján üzemeltet olyan csomópontokat, amelyek eljuttatják az internetet az egyes országokba – írta meg a Spiegel.
Thomas King szerint nem közvetlen támadás érte a kábeleket, de a jemeni húszi lázadók akciói okozhatták a meghibásodást, ugyanis a húszik februárban kilőttek egy teherhajót a jemeni partoknál, ami hetven kilométert sodródott irányítás nélkül, végül elsüllyedt, és ez az elsüllyedt hajó okozhatott kárt a vezetékekben.
Thomas King szerint a Vörös-tenger az internetes adatforgalom egyik legfontosabb útvonala az európai és ázsiai kontinensen. Ez a legrövidebb út, amelyen össze lehet kötni Eurázsiát. Szerinte ez azt jelenti, hogy ha az itt futó összes vezeték leáll, annak globális hatásai lennének. Szerinte pedig a digitális infrastruktúra is célkeresztbe kerülhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.