Befejeződött a Budapest–Belgrád vasútvonal Újvidék és Szabadka közötti szakaszának építése csütörtökön, ezzel egy 108 kilométeres szakasz készült el. A dinamikus tesztek eredményei azt mutatták, hogy az Újvidék és Szabadka közötti szakaszon közlekedő vonatok elérhetik a 200 kilométer per órás sebességet.
Az Újvidék–Szabadka szakasz építése 80 százalékban már befejeződött – írja a Mandiner. A China Railway a Global Timeshoz eljuttatott sajtóközleményében közölte, hogy
a vasút az év végére üzembe állhat.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy ha minden jól megy, a Budapest–Belgrád vasút magyar szakaszának megépítése, a 150-es vonal teljes felújítása hamarosan a végéhez ér. Mindez pedig azt jelentené, hogy a szerb és a magyar főváros közötti távolság leküzdése 2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz. Aleksandar Vucic szerb elnök azt nyilatkozta, „bízunk benne, hogy magyar barátaink 2025 végéig vagy 2026 február–márciusára végeznek a magyar oldalon”.
A szerb elnök még tavaly októberben nyilatkozott arról, hogy
a Budapest–Belgrád magyar szakasza legkésőbb 2026 nyarára készülhet el.
Működése első évében közel hárommillió utast szállított a Budapest–Belgrád vasút elkészült, Belgrád és Újvidék közötti szakasza. A szerelvények itt már óránként 200 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.