BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fejben már berobbant a nyár

Magyarországon és a régióban, az időjárás ingadozása ellenére a fogyasztók tudatában már dübörög a nyár – derült ki az Árukereső! adataiból. A vásárlók főként sporteszközöket, fagylaltot, vitaminokat és fehérjeporokat keresnek a neten.

Az időszakos záporok sem tudják kedvét szegni a vásárlóknak, akik itthon már érdeklődnek a nyáron megszokott termékek iránt – derül ki az Árukereső! felméréséből. Ezt tükrözi, hogy immár 40 százalékkal megugrottak a korábbi hetekhez képest a keresések a fehérjék iránt, és több mint kétszer annyian kutattak biciklifelszerelések után. A túrázás, kirándulás iránti vágyat támasztja alá az is, hogy majdnem kétszeres az érdeklődés a hálózsákok iránt.

nyár
A fogyasztókat már elkezdte foglalkoztatni a nyár, sokan keresnek az évszaknak megfelelő termékeket a neten / Fotó: Shutterstock

 

A csehek ukulelével teremtenek hangulatot a tábortűznél

Szomszédainknál is hasonló a helyzet. A cseheknél 55 százalékkal többen érdeklődtek a fehérjék iránt, és több mint hatszoros az ugrás a vitaminok és ásványi anyagok esetében. A kültéri, tábortüzes hangulatot teremtik majd meg az ukulelék, amelyekből kétszer annyit kerestek a szomszédaink, akik a téli sportokat nehezen tudják elengedni: 126 százalékkal ugrottak meg a hokifelszerelések, ami persze érthető, elvégre ott épp most dübörög az IIHF jégkorong-világbajnokság. 

A szlovákokat a kerti munka foglalkoztatja

A hoki a szlovákokat is foglalkoztatta, ahol a hokisisakoknál 82 százalékos, míg a jégkorongöltözékeknél 156 százalékos volt a növekedés. 

A vitaminok iránt 164 százalékkal nőtt az érdeklődés, de még nagyobb volt a kerti szerszámok és kellékek iránti vágy: több mint háromszoros.

Romániában a 60 százalékos erősödést mutató fehérjét felülmúlták a jégkrémkészítők, de még népszerűbbek voltak a női szandálok, valamint a férfipapucsok. 

A bolgárok utaznának

Bulgáriában az utazás érdekelte az embereket: akár elektromos biciklivel, akár bőrönddel, és persze kiskedvenceik tápjáról sem feledkeztek meg. A szlovénoknak a hűsölésen járt az eszük, bár medencéket egyelőre kevesebben, de jégkrémgépeket és jégkockakészítőket már igen sokan kerestek. A bicikliket is szeretnék biztonságban tudni, ugyanis majdnem háromszor akkora volt az érdeklődés a lakatok iránt. 

Horvátországban is sokakat foglalkoztattak a jégkockakészítők és a robogók, de 

a legnagyobb érdeklődés a mobiltelefon-kiegészítőket övezte több mint hatszoros ugrással.

Az Árukereső! szerint Szerbiában a városi biciklik domináltak, ezekre 92 százalékkal többen kerestek rá, majd a női ruhák következtek 58, a futópadok 55 és a női cipők 47 százalékos bővüléssel. A jó idő beköszöntével a fagylaltgép, a napozóágy, a medencetisztító, az erotikus kellékek és a porszívó iránt ugrott meg az érdeklődés – erről számolt be a Világgazdaság korábban. 

A magaságyások a legkeresettebbek, de a leggyorsabban a kerti grillek kelnek el

Átlagosan 11 nap alatt – a leggyorsabban – lehet eladni a grilleket a tavaszi időszakban, amikor a kerti bútorok, szerszámok, medencék, vetőmagok és virágtartók mellett az egyik legkeresettebb újabban a magaságyás, de továbbra is sokan keresnek rá az üvegházakra, és egyre többen az okoseszközökre is – derül ki a Jófogás szezonnyitó kertészeti piacelemzéséből. Eszerint a kereslet-kínálat alakulása jól tükrözi a kertészeti trendeket.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.