A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az alsó-közép kategória a legnépszerűbb, az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős márkái állnak, azonban már látható, hogy középtávon a most feltörekvő márkák lesznek keresettek – vélekedett csütörtökön Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója.
A közleményben az igazgató idézte a DataHouse adatait, amelyek szerint Magyarországon március végéig 226 199 használt gépkocsi cserélt gazdát, 12,9 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában regisztráltnál. A legnépszerűbb márka az Opel, a Volkswagen és a Suzuki volt, sorrendben 10,7, 10,3, valamint 8,2 százalékos részesedéssel az eladásokban.
Eddig a legerősebb hónap a március volt 76 788 adásvétellel, 5,3 százalékkal haladva meg a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét.
Jelenleg az átírásokat az alsó-közép kategória vezeti 64 204 darabbal (28,38 százalék), kisautókból 47 797 darabot adtak el (21,13 százalék), felső-közép kategóriás járműből 32 086-ot (14,19 százalék).
A használtpiac legkeresetteb modelljei évek óta nagyjából ugyanazok, és az átírások adatai szerint ezek többnyire tizenéves autók – mutatott rá Tóth Péter. Kiemelte: az SUV-kategória Magyarországon is vitathatatlanul népszerű.
Kitért arra az európai uniós tendenciára, miszerint az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belső égésű motorral ellátott modelleké.
Ezt Tóth Péter részint a még mindig jellemző töltési nehézségekkel, valamint a kiváró vevői magatartással magyarázta. Az elektromos technológia intenzív fejlődésének időszakában ugyanis sok vevő gondolkozik úgy, hogy pár év múlva nagyobb hatótávú járművet tud venni, és ez a kivárás a használtautó-árakra is negatívan hat. Egyidejűleg egyre több márka jelenik meg új elektromos modellekkel, ami a használtjármű-piacon is árversenyt idéz elő – jelezte a szakember.
A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága, amely 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózattal rendelkezik. Tavaly 6034 autót értékesítettek, 5 százalékkal többet, mint 2022-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.