BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megvan, mit kell venni, ha valaki értékálló autót akar

Idén eddig a március volt a legerősebb hónap a használtautó-piacon, 5,3 százalékkal meghaladva a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét. A három legnépszerűbb márka az Opel, a Volkswagen és a Suzuki volt, ezekből adták el a legtöbbet.

A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az alsó-közép kategória a legnépszerűbb, az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős márkái állnak, azonban már látható, hogy középtávon a most feltörekvő márkák lesznek keresettek – vélekedett csütörtökön Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója.

Verona,,Italy,-,October,21,,2019:,Many,Brand,New,Cars
Több használt autót adtak el az első negyedévben / Fotó: Shutterstock

Több használt autót adtak el az első negyedévben, mint tavaly ilyenkor 

A közleményben az igazgató idézte a DataHouse adatait, amelyek szerint Magyarországon március végéig 226 199 használt gépkocsi cserélt gazdát, 12,9 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában regisztráltnál. A legnépszerűbb márka az Opel, a Volkswagen és a Suzuki volt, sorrendben 10,7, 10,3, valamint 8,2 százalékos részesedéssel az eladásokban.

Eddig a legerősebb hónap a március volt 76 788 adásvétellel, 5,3 százalékkal haladva meg a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét.

Jelenleg az átírásokat az alsó-közép kategória vezeti 64 204 darabbal (28,38 százalék), kisautókból 47 797 darabot adtak el (21,13 százalék), felső-közép kategóriás járműből 32 086-ot (14,19 százalék).

A használtpiac legkeresetteb modelljei évek óta nagyjából ugyanazok, és az átírások adatai szerint ezek többnyire tizenéves autók – mutatott rá Tóth Péter. Kiemelte: az SUV-kategória Magyarországon is vitathatatlanul népszerű.

És itt a meglepetés!

Kitért arra az európai uniós tendenciára, miszerint az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belső égésű motorral ellátott modelleké.

Ezt Tóth Péter részint a még mindig jellemző töltési nehézségekkel, valamint a kiváró vevői magatartással magyarázta. Az elektromos technológia intenzív fejlődésének időszakában ugyanis sok vevő gondolkozik úgy, hogy pár év múlva nagyobb hatótávú járművet tud venni, és ez a kivárás a használtautó-árakra is negatívan hat. Egyidejűleg egyre több márka jelenik meg új elektromos modellekkel, ami a használtjármű-piacon is árversenyt idéz elő – jelezte a szakember.

A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága, amely 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózattal rendelkezik. Tavaly 6034 autót értékesítettek, 5 százalékkal többet, mint 2022-ben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.