Megszólalt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is az Apple Pay magyarországi ügyfeleitől jogosulatlanul levont összegek ügyében, leszögezve, hogy a jegybank szerint a jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár.
A jegybank csütörtöki közleményében azt is jelezte, hogy az elektronikus pénzforgalom zavartalan működése és az elektronikus fizetési megoldásokba vetett bizalom fenntartása érdekében folyamatosan nyomon követi a fejleményeket, továbbá további információk beszerzése céljából az érintett intézményekkel is fel veszi a kapcsolatot.
Az MNB ezt követően megteszi a szükséges lépéseket is, hogy megelőzze a jövőbeni hasonló eseteket és mielőbb rendezze a helyzetet. Hozzátették, hogy elvárják, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben. Amennyiben valóban technikai hiba miatt indult nagymennyiségű tranzakció, akkor
elvárt, hogy a bankok a lehető legrövidebb időn belül gondoskodjanak arról, hogy az ügyfelek visszakapják a tévesen indított tranzakciók értékét.
Az eset kapcsán a jegybank az ügyfelek figyelmét is felhívja arra, hogy használják a tranzakciós limiteket a bankkártyák és az átutalási szolgáltatások esetén egyaránt, és csak a napi költéseikhez szükséges lehető legalacsonyabb értékeket állítsák be, amit csak indokolt esetben, ideiglenesen állítanak magasabbra egyes nagyértékű tranzakciók előtt.
Mint azt a Világgazdaság is megírta, június 26-án az Apple több bankkártya-kibocsátó kártyáival, több banknál tömeges, indokolatlan terheléseket hajtott végre.
Az OTP szerint az Apple-nél történt probléma, és már több száz felháborodott ügyfél kereste meg őket, illetve az Erste Bank, az MBH, a Raiffeisen Bank, a CIB Bank, az UniCredit Bank és a Revolut ügyfeleinél is történtek hasonló visszaélések.
Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Visszajelzésük alapján a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van
– közölte az Apple.
Az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat 2024. június 26-án 18 órát követően néhány órán keresztül, az összeg visszatérítése folyamatban van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.