BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így vásárolnak online nyáron a magyarok

Az eMAG eladásai alapján derült ki, hogy mit vesznek most online a magyarok. A strandkellékek mellett a klímák és a tévék kereslete is nagyot nőtt. Az áruhitel lehetőségével is többen élnek, mint tavaly.

A nyári online rendelések trendjeiről készített gyűjtést az eMAG, melyből kiderült, hogy a cég Genius logójával ellátott, a hűségprogramban elérhető termékek a vásárlások 85 százalékát tették ki – derül ki a vállalat hétfői közleményéből.

LUS_7033, emag
Készülnek a rendelések az eMAG egyik telephelyén / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az eMAG adatai szerint idén nyáron nagyot nőtt a Bluetooth hangszórók és fülhallgatók népszerűsége, az előbbi kategóriában különösen a vízálló JBL modellek, az utóbbiban a Xiaomi, az Apple és a JBL termékei voltak a legkeresettebbek.

A strandra szánt játékok és egyebek

A cégnél a strandjátékok közül júniusban a lufis vízibombát keresték a legtöbben, de sokan vettek hagyományos pumpás vagy kifinomultabb elektromos vízipisztolyt is, ahogy férfi vagy női fürdőruhát is.

Az elmúlt hónapban leadott megrendelések jelentős hányada kifejezetten nagyobb méretű fürdőruhákra vonatkozott.  A gyermek fürdőruhák is népszerűek. 

A lányok körében a sellőtémájú, a fiúk körében pedig a szuperhős- és cápatémájú fürdőruhák a kedvencek, és a legtöbben teljes testvédelmet nyújtó fazont vásárolnak a gyerekeknek.

Hűtőtáskából egyre többen keresik az elektromosakat, a passzív modellek népszerűsége csökken, de sokan vesznek jégakkut is. A napernyők vásárlásakor elsősorban a szögletesebb, függő kivitelű típusokat keresik itthon, amelyeknek a tartója nem középen, hanem oldalra került, így praktikusabb a használatuk. Idén sokan választanak napvitorlát is.

Védekezés a hőség ellen

A legnépszerűbb kerti medencék továbbra is felfújhatók az eMAG-on, de sokan már fémkerettel, föld feletti kialakítással és vízforgató szűrőkészlettel rendelik, és egyre gyakoribbak a szögletes kialakítású medencék is a korábbi kerek helyett.

A nyári meleg ellen sokan védekeznek a legjobb energiabesorolású, wifivezérléssel ellátott splitklíma-berendezésekkel, melyek közül a Star-Light, a Gree és a Midea a legnépszerűbbek, míg a ventilátorok között az álló és oszlopos felépítésű modellek fogynak a legjobban, és az eMAG egy különleges terméket is talált a toplistán: egy USB-n keresztül újratölthető, nyakhűtő ventilátort.

Az olimpia és a foci-Eb miatt tévét is sokan vesznek

Nyáron még az okostelefonok térhódítása miatt visszaszorulóban lévő digitális fényképezőgépek eladásai is növekednek: az eMAG-nál a legnépszerűbbek a nagy teljesítményű, de kompakt MILC fényképezőgépek, de a top 10-ben DSLR fényképezőgépek is szerepelnek.

Az olimpia és a foci-Eb a tévék iránti érdeklődést is megdobta, az eMAG toplistájából kiderül, hogy a legnépszerűbbek a 40-50-60 colos, 4K-felbontású modellek, de akadnak egyszerű kistévék is, vélhetően a konyhába vagy a hálószobába. Érdekes változás 

a játékkonzolok eladásában, hogy júniusban az Asus hordozható kézikonzolja az eladásokban megelőzte a Playstationt, az Xboxot és a Nintendo Switchet is.  

A napi fogyasztási cikkek közül a magyar vásárlók a nyári hónapokban is a szokásos slágertermékeket keresik: pelenkát, öblítőt, mosó- és mosogatógép-kapszulát, vécépapírt, de idén nyáron a macskaeledel is kifejezetten népszerű online rendelt termék lett. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.