Megújult állomások várják utasainkat Balatonszéplak felső megállóhelyen és Balatonfenyvesen, írja a MÁV a Facebook-oldalán, hozzátéve, hogy felújított épületek, akadálymentesített parkolók, kerékpártárolók, megújult utastájékoztató rendszerek, hőszivattyús hűtés-fűtési rendszer, illetve LED-es világítás található mindkét helyszínen.
A Magyar Építők szerint a Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) folytatta a dél-balatoni vasútvonal 2010-ben elkezdett modernizálásának óriásprojektjét. Az állomásépületek felújításának a célja az volt, hogy tovább emeljék az utazási komfortot és bővítsék azok körét, akik autó helyett a vasutat választják utazási céljuk eléréséhez.
A projektben az 1958-ban épített, elavult várótermet lebontották, helyén 221 négyzetméter alapterületen, korszerű technológiai megoldásokkal, költséghatékonyan működtethető és akadálymentesen megközelíthető felvételi épület valósult meg. Emellett az utasok biztonságát a létesítményekre kihelyezett térfigyelő kamerák biztosítják. Balatonfenyvesen magasperont építettek, a gyalogos felüljáróhoz plusz lépcsőkar készült, továbbá gyalogos közlekedési útvonalat létesítettek a kisvasúti állomáshoz.
A projekt részeként felújították a parkolót és új parkolóhelyeket is létesítettek. Közel ezer négyzetméteren, az előtérrendezési munkák keretében megújultak a járdák és a zöldfelületek is.
A projekt összeköltsége közel 600 millió forint.
Balatonfenyves 1971-ben épített állomásépülete szintén teljesen megújult, amelynek köszönhetően az utazók kényelmét új váróterem, modern vizesblokk, jegykiadó automata szolgálja ki. Az épületet modernizálása során korszerű épületgépészeti megoldásokkal, hőszivattyús hűtési-rendszerrel, LED világítással szerelték fel. A költséghatékony üzemeltetést napelemrendszer kiépítése segíti.
Közel nyolcszáz méter hosszan a kivitelező cégnek a távközlési hálózatok kábeleit is el kellett helyeznie, a kapcsolódó távközlési és biztonságtechnikai berendezések kiépítésével együtt. Az elvégzendő feladatok közé tartozott az állomás mintegy 1650 négyzetméteres környezetének rendezése is. A teljes projekt megvalósításához mintegy 1,4 milliárd forint uniós forrást használtak fel.
A MÁV azt ígéri, hogy mivel a tervek elkészültek, így forrás rendelkezésre állása esetén 2025 után további állomásépületek is megújulhatnak a déli és az északi parton egyaránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.