Már csak napok választják el a felsőfokú intézményben továbbtanulni vágyókat attól, hogy megismerjék a felvételi ponthatárokat, és megtudják, kit hová, melyik egyetemre, szakra vesznek fel. Aki teheti, az államilag finanszírozott képzéseket célozza meg, de sokan örülnek annak is, ha a magas ponthatárok miatt az önköltséges egyetemi oktatásba be tudnak kerülni. Míg az utóbbinál az „olcsóbb” képzések félévente 200-300 ezer forintba kerülnek, más szakokon ennek akár a négyszeresét is elkérhetik.
A jelenleg legdrágábbnak számító képzést, a Milton Friedman Egyetem Óbudai Egyetem közreműködésével indított, hét féléves repülőmérnök alapszakot először 2023-ban indították el, és állami ösztöndíjas formában nem is elérhető – írja az Eduline. A szakra csak és kizárólag önköltséges formában kerülhetnek be a sikeresen felvételiző hallgatók, akik az elvégzése után hivatásos pilótadiplomát és két, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által minősített nemzetközi tanúsítványt kapnak.
Nem átlagos tehát maga a képzés, igaz, az ára sem:
félévente 4,3 millió forintba, vagyis összesen 30,1 millióba kerül, amit állami ösztöndíjas formában nem is indítanak az idei felsőoktatási felvételiben.
A bekerüléshez szükséges ponthatár egyébként 2023-ban könnyen teljesíthető, 248 pont volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.