BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Diploma egy lakás áráért? – mutatjuk, melyik a legdrágább hazai egyetem

Közeledik a ponthatárok kihirdetése, így napokon belül egyebek mellett az is kiderül, elegendők voltak-e a pontszámok a tervezett egyetemi szakra, sikerül-e államilag finanszírozott képzésen folytatni a tanulmányokat, vagy marad az önköltséges. Van, ahol nincs is más alternatíva, és bizony akadnak köztük elég borsos árú szakok. Mutatjuk, melyik a legdrágább egyetem.

Már csak napok választják el a felsőfokú intézményben továbbtanulni vágyókat attól, hogy megismerjék a felvételi ponthatárokat, és megtudják, kit hová, melyik egyetemre, szakra vesznek fel. Aki teheti, az államilag finanszírozott képzéseket célozza meg, de sokan örülnek annak is, ha a magas ponthatárok miatt az önköltséges egyetemi oktatásba be tudnak kerülni. Míg az utóbbinál az „olcsóbb” képzések félévente 200-300 ezer forintba kerülnek, más szakokon ennek akár a négyszeresét is elkérhetik.

legdrágább egyetemi szak
A legdrágább egyetemi szakra könnyű ugyan bekerülni, de az ára miatt túl sokak számára mégsem elérhető / Fotó: Kovács Anikó

Melyik a legdrágább képzés?

A jelenleg legdrágábbnak számító képzést, a Milton Friedman Egyetem Óbudai Egyetem közreműködésével indított, hét féléves repülőmérnök alapszakot először 2023-ban indították el, és állami ösztöndíjas formában nem is elérhető – írja az Eduline. A szakra csak és kizárólag önköltséges formában kerülhetnek be a sikeresen felvételiző hallgatók, akik az elvégzése után hivatásos pilótadiplomát és két, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által minősített nemzetközi tanúsítványt kapnak.

Nem átlagos tehát maga a képzés, igaz, az ára sem:

félévente 4,3 millió forintba, vagyis összesen 30,1 millióba kerül, amit állami ösztöndíjas formában nem is indítanak az idei felsőoktatási felvételiben.

Mit kapnak érte a hallgatók?

  • A legfejlettebb európai standardnak megfelelő elméleti és gyakorlati repülőgép-vezetői kiképzést,
  • a képzés során leteszik a repülős szakszolgálati engedélyük megszerzéséhez szükséges hatósági vizsgákat,
  • megismerkednek a légi közlekedési ágazatnak a repülőgép-vezetéshez kapcsolódó technológiai folyamataival,
  • a budapesti helyszín adottságait kihasználva közvetlen tapasztalatot szereznek egy nemzetközi repülőtér üzemeléséről, a nagygépes karbantartás műveleteiről és a nemzetközi forgalmat lebonyolító légtér irányításáról,
  • megismerik a repülést lehetővé tevő természeti jelenségek és műszaki megoldások összefüggéseit,
  • elsajátítják a járműmérnöki alapismereteket,
  • a vállalatgazdálkodási, menedzsmenti és — a szűkebb repülésbiztonságon túlmutató — minőségbiztosítási ismereteket kapnak,
  • átfogó kompetenciafejlesztő tréningeken vesznek részt.

A bekerüléshez szükséges ponthatár egyébként 2023-ban könnyen teljesíthető, 248 pont volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.