BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cáfolja a Lidl, hogy webshopot indított volna

Nem igazak azok a sajtóhírek, miszerint a Lidl webshopot indított volna, ezt maga a diszkontlánc cáfolta meg.

"A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a Lidl Magyarország nem indított webshopot Magyarországon, illetve nem kínál online bevásárlási felületet sem" – így reagált arra a sajtóhírre a diszkontlánc, hogy online bevásárlófelületét indított volna, ahogy a Pénzcentrum alapján mi is megírtuk. 

Gap,,France,-,August,6,,2023:,Exterior,View,Of,A
Fotó: Shutterstock

Azt állította a lap, hogy a diszkontlánc az Aldihoz hasonlóan nem saját webshopot készített, hanem összeállt egy több kiskereskedelmi láncot is képviselő szolgáltatóval, az Avokado Online Bevásárlószolgálattal. Így az online felületen kiválasztott termékeket a fogyasztó helyett vásárolják meg az adott boltban, majd szállítják házhoz a cég futárjai.

Ezzel szemben a Lidl azt hangsúlyozza, nincs az Avokado Online és köztük együttműködés, az Avokado független vállalkozásként önállóan nyújt szolgáltatást fogyasztói részére. 

"Ennek megfelelően, a Lidl Magyarország nem az Avokado partnere, az Avokado vásárlói pedig nem a Lidl Magyarországtól vásárolnak termékeket, hanem az Avokadótól. Az Avokado nem tűntetheti úgy fel magát, mint a Lidl Magyarország partnere"

– rögzítik a közleményben, hozzátéve, hogy a szolgáltatásért a fogyasztók felé az Avokado felel, és az Avokado felelőssége a fogyasztók tisztességes tájékoztatása is. A Lidl Magyarország az Avokado részére ügyvédi felszólítást küld azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók részére nyújtson tisztességes tájékoztatást a bevásárlási felülettel kapcsolatban, továbbá szüntesse meg a Lidl védjegy jogellenes használatát.

Az Avokado is cáfol

Az Avokado Online Bevásárlószolgáltatás nem a Lidl hivatalos weboldala, webshopja vagy partnere – reagált a hírbe hozott Avokado, hozzátéve, hogy önmagában sem egy webshop, modelljének lényege, hogy bevásárló szolgáltatást nyújt, a felhasználók online tudnak rendelni ismert fizikai boltokból, kereskedőktől akár egyszerre 3 különböző helyről. A weboldalon több üzlet kínálatából válogathatnak, partnereik között megtalálható többek között a METRO, a Fressnapf és a Culinaris is.

"Eddigi működése során az Avokado az elérhető boltokkal üzleti partnerséget is ápolt, a vásárlók aktuális igényeinek kiszolgálása érdekében a korábbi modell kiegészítéseként azonban, immár olyan boltokból is vállal bevásárlást, akikkel nincs közvetlen partnerségben. A Lidl termékei is ebben a módosított modellben érhetőek el a felületen. Így tehát az Avokado oldaláról rendelhető termékek tekintetében a Lidl sem minősül webshopnak" - olvsható a közleményben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.