Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy az Apple Pay tömegesen vont le összegeket az ügyfelei számláiról. A hazai bankszektor felvette a kapcsolatot a szolgáltatóval, az Apple szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe.
A cég szerint technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van. Amennyiben valaki még nem kapta meg a jogosulatlan terhelés ellenértékét, abban az esetben jelezze panaszát a hitelintézeténél.
Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt összesen 780 ezer darab tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben.
– írta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) sajtóközleménye.
Az MNB közölte, hogy minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.
Mára a legtöbb érintett ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összegeket.
A jegybank azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, amennyiben pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad.
Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljes körűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetőek legyenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.