BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Adománygyűjtéshez használja a reklámokat egy magyar startup

Életünk részei lettek a reklámok, melyekre sokan csak szükséges rosszként gondolnak, miután több és több fogyasztásra buzdítanak. A magyar alapítású Sharity viszont adománygyűjtéshez használja őket, közben pedig közösségi kihívást is indított, hogy minél szélesebb társadalmi réteg figyelmét irányítsa rá a túlfogyasztás negatív hatásaira, és a tudatos vásárlás irányába terelje az embereket.

„A reklámvideók megtekintése kiváló módja annak, hogy a magánemberek pénz nélkül is tudjanak adományozni: egy-egy percet adnak a figyelmükből, és ezzel jó ügyeket támogatnak” – foglalta össze a Sharity-applikáció lényegét a magyar startup egyik társtulajdonosa, Bujdosó Arnold.

Sharity, Jysk
A Sharity a Jyskkel is összefogott a jó ügyek érdekében / Fotó: farkasbarsony

Sharity: újraértelmezték a reklámok megtekintését

Az app tulajdonképpen egyrészről egy – jutalékmentes – adományközvetítő funkciót tölt be, melynek segítségével a felhasználó – aki letöltötte az alkalmazást – szörfözhet a jó ügyek, jótékonysági területek és kampányok között, majd a kiválasztottat néhány kattintással támogathatja. 

Hamarosan bevezetik a Sharity Kártyát is, amellyel a tudatos közösség tagjai kedvezményesen vásárolhatnak digitális jótékonysági árrés mellett 

  • a környezetvédelemre, 
  • társadalmi célokra figyelmet fordító üzletekben, miközben
  • nyeremények és 
  • meglepetések várnak rájuk. 

A cégeknek a kártyaelfogadóhellyé válás lehetőséget ad arra, hogy 

közvetlenül elérjék célcsoportjukat, így kevesebb hirdetésre legyen szükségük.

A Sharity immár a Jyskkel is összefogott, ennek keretében a dán bútoráruházlánc négy új üzletének 40 kilométer sugarú körzetében működő civil szervezetek 500 ezer forint értékű utalványért pályázhattak, és ezt később le is vásárolhatták a boltjaikban. A győztest a Sharity-applikációban szavazás útján lehetett megválasztani egy Jysk-reklám megtekintését követően. A versenyeket olyan hírességek népszerűsítették Sharity-nagykövetként, mint az Irigy Hónaljmirigy, Harsányi Levente vagy Barabás Évi.

Az együttműködés az adományozás terén itt nem ért véget: júniusban újabb három szervezet nyert el egymillió forintos bútorvásárlási támogatást 299 Jysk-dolgozó szavazata alapján, a Sharity felületét használva. Ezt követően létrehozták az úgynevezett Közösségi kihívást (Impact Challenge), melynek kiindulópontja, hogy a jó ügyek köré csoportosuló helyi közösségeken keresztül jobban megszólíthatók az emberek. A Magyar Marketing Szövetségen belül 30 tagvállalattal megalakult új program keretében immár országos kampányként fog működni ez a kihívás, melytől így még nagyobb pozitív hatást remélnek a szervezők.

„A civil szervezetek – a Sharity-appban és -weboldalon létrehozott – kampányfelületein lesznek elhelyezve azon cégek rövid hirdetései, kommunikációi, melyek az adományalapot létrehozzák. Egy hirdetés, kommunikáció megtekintése egy szavazatot jelent. Így a civil szervezetek a versenyben abban érdekeltek, hogy minél hatékonyabban mozgósítsák a helyi közösségeiket, és minél több szavazatot gyűjtsenek a cégek rövid, 15–30 másodperces kommunikációinak (megszakítás nélküli) megtekintésével” – mutat rá Bársony Farkas. 

Fotó: Sharity

Felhívják a figyelmet a túlfogyasztás negatív hatásaira

Az adománygyűjtés mellett a Közösségi kihívás másik célja, hogy 

minél szélesebb társadalmi réteg figyelmét irányítsa rá a túlfogyasztás negatív hatásaira, és a tudatos vásárlás irányába terelje a fogyasztási szokásokat.

A céljai elérése érdekében a Sharity közösségi finanszírozáson keresztül gyűjt tőkét hamarosan induló kampányában a Tőkeportálon. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.