„A reklámvideók megtekintése kiváló módja annak, hogy a magánemberek pénz nélkül is tudjanak adományozni: egy-egy percet adnak a figyelmükből, és ezzel jó ügyeket támogatnak” – foglalta össze a Sharity-applikáció lényegét a magyar startup egyik társtulajdonosa, Bujdosó Arnold.
Az app tulajdonképpen egyrészről egy – jutalékmentes – adományközvetítő funkciót tölt be, melynek segítségével a felhasználó – aki letöltötte az alkalmazást – szörfözhet a jó ügyek, jótékonysági területek és kampányok között, majd a kiválasztottat néhány kattintással támogathatja.
Hamarosan bevezetik a Sharity Kártyát is, amellyel a tudatos közösség tagjai kedvezményesen vásárolhatnak digitális jótékonysági árrés mellett
A cégeknek a kártyaelfogadóhellyé válás lehetőséget ad arra, hogy
közvetlenül elérjék célcsoportjukat, így kevesebb hirdetésre legyen szükségük.
A Sharity immár a Jyskkel is összefogott, ennek keretében a dán bútoráruházlánc négy új üzletének 40 kilométer sugarú körzetében működő civil szervezetek 500 ezer forint értékű utalványért pályázhattak, és ezt később le is vásárolhatták a boltjaikban. A győztest a Sharity-applikációban szavazás útján lehetett megválasztani egy Jysk-reklám megtekintését követően. A versenyeket olyan hírességek népszerűsítették Sharity-nagykövetként, mint az Irigy Hónaljmirigy, Harsányi Levente vagy Barabás Évi.
Az együttműködés az adományozás terén itt nem ért véget: júniusban újabb három szervezet nyert el egymillió forintos bútorvásárlási támogatást 299 Jysk-dolgozó szavazata alapján, a Sharity felületét használva. Ezt követően létrehozták az úgynevezett Közösségi kihívást (Impact Challenge), melynek kiindulópontja, hogy a jó ügyek köré csoportosuló helyi közösségeken keresztül jobban megszólíthatók az emberek. A Magyar Marketing Szövetségen belül 30 tagvállalattal megalakult új program keretében immár országos kampányként fog működni ez a kihívás, melytől így még nagyobb pozitív hatást remélnek a szervezők.
„A civil szervezetek – a Sharity-appban és -weboldalon létrehozott – kampányfelületein lesznek elhelyezve azon cégek rövid hirdetései, kommunikációi, melyek az adományalapot létrehozzák. Egy hirdetés, kommunikáció megtekintése egy szavazatot jelent. Így a civil szervezetek a versenyben abban érdekeltek, hogy minél hatékonyabban mozgósítsák a helyi közösségeiket, és minél több szavazatot gyűjtsenek a cégek rövid, 15–30 másodperces kommunikációinak (megszakítás nélküli) megtekintésével” – mutat rá Bársony Farkas.
Az adománygyűjtés mellett a Közösségi kihívás másik célja, hogy
minél szélesebb társadalmi réteg figyelmét irányítsa rá a túlfogyasztás negatív hatásaira, és a tudatos vásárlás irányába terelje a fogyasztási szokásokat.
A céljai elérése érdekében a Sharity közösségi finanszírozáson keresztül gyűjt tőkét hamarosan induló kampányában a Tőkeportálon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.