„Előre tervezetten november végéig, december elejéig tartanak az idei autópálya-felújítások, azonban amennyiben az időjárás is engedi, akkor még decemberben is dolgozni fogunk” – mondta a Világgazdaságnak Szimicsku László, a hazai gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetéséért felelős Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, akitől megtudtuk, félidőben tartanak az idei szintrehozási munkálatokkal. Augusztus 1-jéig az ország 98 különböző pontján több mint 1,8 millió négyzetméteren cserélték le új aszfaltra az elöregedett, tönkrement burkolatot.
A hét hazai gyorsforgalmi úton – M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7 – mintegy 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén a gyorsforgalmi utak és több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is. Emellett március óta országszerte 72 híd és felüljáró, valamint 9 pihenő is megújult.
Az év végéig összesen pedig 3,9 millió négyzetméteren tervezik megújítani az aszfaltpályát, a legtöbb munkát pedig az M7-esen és az M3-ason végzik el.
Szimicsku Lászó jelezte, hogy augusztusban a nagyobb tranzitforgalom miatt a teljes M1-en, valamint az M7-en Balatonvilágos és Budapest között egyáltalán nem lesznek előre tervezett aszfaltozási munkák egyik irányban sem. Ami még folyamatban van, azt befejezik, így előfordulhat, hogy még a napokban is találkoznak az autósok korlátozásokkal, de újabb tereléseket nem építenek ki.
Az M1-es autópályán augusztus 4. és szeptember 9. között semmilyen korlátozás nem várható, kivételt a 166 és 169-es kilométer közötti Bányatavi hídnál lévő forgalomterelés jelenti, amit a dilatáció javítása megkövetel, ugyanakkor a kétszer két sávot ott is meghagyják az autósoknak.
Az M7-esen annyiban más a helyzet, hogy ott már a vakáció kezdete óta nem dolgoznak a Balaton irányába az M0 és Balatonvilágos között, csak Budapest irányába, de ott is kizárólag kedd és csütörtök közötti három napban.
Augusztusban azonban a Balaton és az M0-ás között semmilyen munkavégzés nem várható. Ennek oka, hogy a turisztikai főszezonban durván megemelkedik a napi gépjárműszám, egy átlagos áprilisi péntekhez képest, amikor átlagosan 30 ezer gépjárművet mérnek Szabadbattyán térségében, ez a szám felmegy 50 ezerre is a pénteki napokon, hívta fel rá a figyelmet Szimicsku László.
Az MKIF hároméves programja szerint 2025-re a főpálya 43 százaléka újul meg, ebből már tavaly 19 százaléka elkészült, idén pedig ennél is több, 20 százalékát tervezik. Így 2025-re már csak pár százalék marad. Szimicsku László jelezte, hogy jövőre csak szeptemberig fognak dolgozni, ugyanis
legkésőbb 2025 őszén el kell indulnia az M1-es bővítésének, akkora már felvonulnak a gépek is a munkálatokhoz.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, hogy egy 10 éves fejlesztési folyamat veszi kezdetét jövőre. Az M1-es után 2027-ben az M7-es, majd legkésőbb, 2031-ben az M3-as autópálya bővítése is elindul. Eközben pedig megkezdődik az M200 építése is, várhatóan 2028-ban, ami tehermentesítheti a későbbiekben az M0-ás körgyűrűt.
A következő hat évben, a tervek szerint, mintegy ezeregyszáz kilométernyi gyorsforgalmi utat és csaknem ezerhatszáz kilométernyi vasútvonalat fejlesztenek, több esetben egymással párhuzamosan. A lezárások, terelések nehézséget jelentenek a logisztikában, ezért a MÁV és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) rendszeres egyeztetésről állapodott meg, hogy a fuvarozók és megbízóik időben értesüljenek a várható korlátozásokról, közölték az érintett szervezetek. Hangsúlyozták, hogy a céljuk az, hogy legyen elég idejük felkészülni, átszervezni a logisztikai folyamataikat, például kerülőutakat keresni, átmenetileg nagyobb készleteket felhalmozni vagy hosszabb szállítási időkkel tervezni. Ezzel csökkenthető a bizonytalanság és megelőzhető egy váratlan készlethiány miatti leállás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.