A Széchenyi István Egyetem kiemelkedő szerepet játszik a járműipar kihívásaira válaszolni tudó, a nemzetközi piacon is versenyképes szakemberek gyakorlatorientált képzésében. A fiatalok a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatokban – mint a világcsúcstartó SZEnergy Team és a Formula Student Eastet megnyerő Arrabona Racing Team – csiszolhatják tudásukat. Az autó- és motorsporthoz ezer szállal kötődő győri intézmény, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kara tovább bővíti a területet érintő oktatási palettáját, és motorsportmérnök mesterszakot indít.
Az új képzés célja, hogy a legkorszerűbb tudást nyújtsa a versenyjárművek tervezése, tesztelése és üzemeltetése terén. A hallgatókat valós problémákra választ kereső projektfeladatok és a technikai sportág neves szakembereinek tapasztalatai segítik abban, hogy felkészült motorsportmérnökökké váljanak.
Ilyen jellegű képzésre találunk ugyan példákat Nyugat-Európában, például Nagy-Britanniában, Franciaországban, illetve Spanyolországban és Olaszországban, de Kelet-Közép-Európában a Széchenyi István Egyetem úttörő szerepet vállal az új mesterszak elindításával
– fogalmazott dr. Feszty Dániel, az intézmény járműfejlesztési tanszékének vezetője.
Hozzátette, a program nyelve az angol, mert nemcsak a térségből, de egész Európából, sőt más kontinensekről, Észak- és Dél-Amerikából, Ausztráliából, Ázsiából is várják a jelentkezőket. „Hallgatóinknak magas színvonalú, a nemzetközi piacon is értékes ismereteket adó képzést kínálunk, hiszen vendégoktatóink nagy része a sportágból érkező szakember, köztük többen korábbi és ma is aktív Forma–1-es mérnökök. Emellett olyan partnercsapatokkal dolgozunk együtt, amelyek lehetőséget adnak a gyakorlati tudás mélyítésére” – emelte ki.
Az egyéves program hat modulba szervezve, 12 kurzusból áll, amelyek mindegyike tartalmaz megoldandó projektfeladatot az elméleti oktatás mellett.
Kik lesznek a legnevesebb oktatók?Minden modulban olyan személyiségek működnek közre, mint
|
A mesterszak oktatói között találjuk még többek között Kiss Szabolcsot, aki társalapítója és ügyvezetője volt a mesterségesintelligencia-alapú versenymérnök kifejlesztését célul kitűző startupnak, a Performanceologynak, dr. Hanula Barnát, a győri egyetem docensét, a nagy teljesítményű motorok tervezésének és fejlesztésének nemzetközileg elismert szakértőjét, Bári Dávidot, a versenyautók dinamikájának szakértőjét, aki Michelisz Norbert kétszeres világbajnokkal az M1RA Motorsport versenycsapat társalapítója és ügyvezetője, illetve Szelezsán Bettinát, a Hyundai Motorsport németországi ralivilágbajnokság- (WRC) csapatának elektronikai rendszermérnökét.
A programban részt vevők olyan partnercsapatok segítségével oldhatják meg projektfeladataikat, mint a Radical Motorsport Hungary Team, az M1RA Motorsport, a Magyar Autósport-szövetség, a BirelART Magyarország vagy éppen az Arrabona Racing Team.
A tervek szerint a képzés első évfolyama húsz fővel indul, és többek között olyan témakörökben nyújt ismereteket, mint az adatgyűjtés és elemzés, a versenyautó-hajtásláncrendszerek, a különböző beállítások, az aerodinamika, a tervezés vagy éppen a tesztelés.
A 2025 februárjában induló képzésre 2024. szeptember 15-ig lehet jelentkezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.