Az utas- és utazásszám növekedése kihívást jelent a gördülőállomány biztosításában, amit a MÁV csoport vasúti személyszállító vállalata, a MÁV-Start Zrt. a használt és új járművek folyamatban lévő és tervezett beszerzése mellett a meglévő flotta jobb rendelkezésre állásának biztosításával igyekszik kezelni.
E cél teljesítése érdekében a társaság előzetes piaci konzultáció ír ki „Vasúti járművek rendelkezésre állás alapú karbantartása, nagyjavítása, forgóváz cseréje, balesetes javítása és korszerűsítése” témában – közölte a cég.
A piaci kapacitások felmérését célzó konzultáció értéke 950 milliárd forint. Ez keretösszeg, amely a szerződés megkötésétől számított nyolc évig biztosíthat fedezetet a járművek teljes körű karbantartására, nagyjavítására és a balesetes járművek javítására.
Az új karbantartási modell eredményeként egy kézben összpontosulhat a MÁV-Start által üzemeltetett vasúti járművek fenntartási rendszere, legfőképpen pedig minden járműtípus esetében növekedhet a rendelkezésre álló üzem- és üzletképes járművek mennyisége. Az előzetes piaci konzultáció nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV csoportot, pénzmozgással nem jár.
Kína kivételt tehet Magyarországgal: mindenkinél hamarabb kaphat a MÁV új mozdonyokat
A közlekedési tárca 20 tolatómozdonyt vásárolna Kínából. Mivel ezek darabja 3-4 milliárd forintba kerül, összesen legalább 60 milliárd forintnak kellene rendelkezésre állnia ahhoz, hogy a minisztérium benyújthassa az igényt a vásárlásra. A MÁV akár két éven belül megkaphatja a CRRC-mozdonyokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.