Az SK On globális akkumulátor és kereskedelmi vállalatként folytatja működését, miután lezárult az egyesülés az SK Trading Internationallel, így mostantól az SK on trading international név lesz érvényben a cégen belüli (CIC) struktúra alapján. Az energia- és vegyipari társaságok fúziójával egyrészt tovább kívánják javítani versenyképességüket, másrészt megerősíteni az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyag-beszerzési folyamataikat, pénzügyi stabilitásukat. Még egy fázis ugyanakkor hátravan a Magyarországon három – Komáromban és Iváncsán – akkumulátorgyárral rendelkező dél-koreai SK On életében: 2025 februárjában összeolvad az SK Entermmel.
Az egyesítések nem titkolt célja, hogy az SK Group időben és hatékonyan tudjon reagálni az olyan váratlan piaci változásokra, mint a villanyos autók iránti jelenleg tapasztalható, világszintű kereslet-visszaesés. Az már csak hab a tortán, hogy ezáltal
az ázsiai térség legnagyobb magántulajdonban lévő energetikai szereplőjévé és mintegy százbillió dél-koreai von (26 ezermilliárd forint) értékű üzletté válnak.
Az elektromos járművekbe szerelt aksik iránti világpiaci igény kielégítésére az SK a termelőkapacitását 2025-re 125 gigawattórára tervezi bővíteni, részben éppen a Fejér vármegyében található iváncsai üzemmel, melyet 30 gigawattórásnak szántak.
Az SK Innovation – amely egy összetett nemzetközi cégcsoport anyavállalatának a neve, és hazánkban tevékenységet közvetlenül nem folytat, de leánya, az SK On jelen van –
akkumulátor-üzletága egyébként jelentős mérföldkövet ünnepelhetett nemrégiben, miután elkönyvelhette első negyedéves-nyereségét.
Az üzemi eredménye 484,1 milliárd vonnal javult a második negyedévhez képest, részben annak köszönhetően is, hogy mentesült a magas bázishatásoktól, köztük a magyarországi beruházások kezdeti költségeitől. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy az anyaüzletág eközben 74 milliárd von veszteséget regisztrált, elsősorban az értékesítési volumen csökkenése miatt.
A kihívások ellenére az SK Innovationnél optimisták a negyedik negyedévet illetően. Arra számítanak, hogy
Megvan, mikor indulhat el a termelés az ország legnagyobb kínai akkugyárában
A Magyar Akkumulátor Szövetség Hungarian Battery Week elnevezésű eseményén a Debrecenben épülő kínai akkugyártó európai vezetője beszélt a cég terveiről: a CATL várhatóan jövőre kezdi meg a termelést a cívisvárosban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.