A cellagyártás a jelen állás szerint 2025-ben kezdődhet el a CATL debreceni gyárában, írja tudósításában a Dehir.hu. A Magyar Akkumulátor Szövetség november 6. és 8. között Budapesten rendezi meg a Hungarian Battery Week elnevezésű eseményét Budapesten, ahol jelen van a magyarországi és európai akkumulátor- és elektromobilitási ágazat több fontos képviselője, közte a CATL szakemberei.
Hiszem, hogy a CATL megoldásai hozzájárulnak ahhoz, hogy megváltozzon az elektromos járművekről és a zöld közlekedésről alkotott elképzelésünk
– nyilatkozta Jason Chen, a CATL európai működésért felelős ügyvezetője, aki kiemelte, hogy CATL világszerte vezető szerepet tölt be az akkumulátorgyártásban és az energiatárolási megoldások fejlesztésében, emellett komoly eredményeket ért el a karbonsemleges gyártás terén.
A vállalat világszerte kilenc szén-dioxid-semleges gyárat működtet, valamint a Világgazdasági Fórum az akkumulátoripari szereplők közül egyedüliként a vállalat három gyárát választotta a legfejlettebb, ipar 4.0 technológiát alkalmazó gyárakat elismerő Global Lighthouse Network tagjai közé.
A CATL 2022-ben jelentette be, hogy második európai akkumulátorgyárát Magyarországon, Debrecen Déli Gazdasági Övezetében építi fel. A beruházás első fázisában létesülő akkumulátorcella-gyár már felépült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések folynak.
A beruházás összértéke 3000 milliárd forint.
A Dehir szerint a vállalat hosszú távra kötelezte el magát Magyarország és Debrecen mellett, ezt bizonyítja, hogy CATL Debrecen 2024 februárjában megállapodást kötött a Debreceni Szakképzési Centrummal duális képzés elindítása céljából, júniusban pedig a Miskolci Egyetemmel is stratégiai együttműködésről egyezett meg, a sor októberben a Debreceni Egyetemmel folytatódott.
Azonban hogy a CATL terveit mennyien érinti a zöldátállás megbicsaklása, a fokozódó vámháború Kínával, vagy európai autóipar válsága, nem tudni, mindenesetre jelzésértékkel bír, hogy a BYD Szegeden, ha jövőre elindítja a termelését, nem kizárólag elektromos meghajtású autókat, hanem főként hibrideket fog gyártani. Arról, hogy miért megy lassan a technológiaváltás és mit hozhat a jövő az elektromos autók terén, itt írtunk korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.