Megismételte a piacvezető magyarországi outdoor cég 2024 augusztusában a három évvel korábban készített reprezentatív kutatását. A felmérésnek ahogy akkor is, most is meglepő eredménye lett: az elmúlt három évben jelentősen, 10 százalékkal csökkent a televízió és majdnem ugyanennyivel internetoldalak (–9 százalék) elérése a 18–59 éves korosztályban. Ezzel szemben jelentősen nőtt a közösségi média (+6 százalék) és a 8 százalékkal a outdoor reklámé – írja a közlemény.
A trend a figyelemfelkeltés szempontjából is hasonló, így néznek ki az adatok:
Ráadásul a magasan képzett, városi, fiatal célcsoportra szűkítve egyértelműen a közterület kerül ki győztesként – emelték ki. Az utóbbi fogyasztói réteget reprezentáló keresdagalambot.hu közösség átlagon felül, 73 százalékban figyel fel a közterületi reklámfelületekre és 71 százalékban a közösségi médiára. Ugyanakkor ebben a szegmensben a hagyományos média hirdetési relevanciája még alacsonyabb lett: az internetes oldalak (47 százalék), tévé (31 százalék), rádió (21 százalék), print média (15 százalék). Ők azok tehát, akik más kommunikációs eszközökkel jóval nehezebben, vagy lényegesen drágábban érhetők el.
A 18–69 éves internetezők kétharmada állította, hogy nem szokott tévézni, viszont 57 százalékuk használ valamilyen streamingcsatornát. A videós tartalmak ugyanis rendkívül népszerűek ebben a korosztályban.
Többnyire a YouTube-on (75 százalék) fogyasztanak ilyen tartalmat, amit a Facebook (51 százalék) és az Instagram (40 százalék) követ. Negyedik helyen a TikTok végzett (19 százalék).
A kutatás szerint minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 36 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak, minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre, mint a többi reklámfelületre, legyen szó internetes játékban való részvételről, applikációletöltésről, megosztásról, vásárlásról, vagy QR-kód beolvasásáról.
A megkérdezettek szerint ugyanis a közterületi hirdetések általában megragadják a figyelmet, a városi fiatalokét pedig még inkább (48 százalék). Ugyanakkor a fiatal internetezőket leginkább a felbukkanó/pop-up hirdetések idegesítik, ezt követi a tartalom eléréséhez szükséges sütik elfogadása, a regisztráció után.
Izsák Miklós, a JCDecaux Hungary Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója szerint a közterületi hirdetések előretöréséhez hozzájárult, hogy az elmúlt évtizedben megkétszereződött az otthonon kívül töltött idő. „A Földön minden második ember városban él, ami azt jelenti, hogy vagy a közösségi közlekedést használja, vagy az autóban araszol.
A budapestiekre ez hatványozottan igaz, hiszen több mint kétharmaduk a közösségi közlekedést használja, átlagosan 30 percet is utaznak, egy megállóban akár 10-15 percet is eltöltenek, nem tudják a hirdetéseket kikerülni.”
Hozzátette, hogy ezért számára nem meglepő, hogy az idei reklámkörkép kutatás azt mutatta, hogy jelentős átrendezős látható az egyes médiatípusok elérésében.
„A közterületi hirdetés az egyetlen, ami felveszi a versenyt a közösségi média erejével a városi, edukált célcsoport körében. Éppen ezért egyre több innovatív, figyelemfelkeltő és egyedi megoldásokat találunk ki” – tette hozzá Izsák Miklós.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.