Magyar József kifejtette: a vállalat tavaly 18 éves fennállásának legjobb évét zárta, csaknem 34 milliárdos forgalommal. Ennyit vártak az idénre is, de ez már nem valósulhat meg, ugyanis hízó állat (a tömött liba) feldolgozást be kell fejezniük.
A cégvezető kifejtette: tavaly a nagyon magas takarmányárak miatt megemelkedtek a felvásárlási árak, amit a fogyasztó felé tovább kellett volna adni, de ez nem valósult meg. A harminc százalékos élőáru áremelkedés, 51 százalékos vágottáru drágulást eredményezett volna. Ennek jelentős részét a feldolgozó cégek fizették ki, és csak egy kis részét engedték el késztermék forgalmazók. Az öt év alatt termelt tartalékokat így a szentesi cég gyorsan felélte - tette hozzá.
A másik gond, hogy 253 forintos euró árfolyammal terveztek, ez most 228 forint, így egy millió euró bevétel 22-23 millió forinttal kevesebbet ér a tervezettnél.
Végül pedig, a bécsi székhelyű Négy Mancs elnevezésű állatvédő szervezet kampányt indított a hízott-áruval foglalkozó cégek ellen. Összeállított fekete-listájukon a szentesi Hungerit is szerepel. A szervezet a hízott-liba termelés megszüntetését szeretné elérni.
Képviselőik végigjárták az osztrák és német áruházláncokat és a nagykereskedőket is, hogy hízottárut vágó cégektől ne vásároljanak semmilyen terméket. Az országban Szentes az egyetlen, amely a hízott-áru mellett vág csirkét, kacsát, libát és van továbbfeldolgozott terméke is. Ha a külföldi felvásárlók bojkottálnák az árujukat, a többi terméket sem tudnák eladni, így a cég tönkremenne és utcára kerülne 1500 ember - mondta el Magyar József.
A három hatás együttes eredménye a hízottáru részleg leállítása, mely 7-8 milliárd forint árbevétel kiesést jelent majd évente. Miután a termelést csak szeptembertől állítják le, arányos bevételkieséssel számolnak, ami idénre várhatóan 3 milliárd forint körüli lesz. Ezzel a lépéssel kétszáz dolgozótól kell megválni.
A tervek szerint a felszabadult kapacitás miatt évente a 4,5 millióról 6 millióra növelik a kacsák vágását, de 1,7 millióról szintén növekszik majd a fehérliba, illetve a csirke vágás is. Emellett szeretnének minél több konyhakész terméket gyártani.
A vezérigazgató hozzátette: Magyarországon nagyon sok termelő, a hízottáru előállításából él, és szinte generációk élete múlik ezen. Ez országosan több száz családot jelenthet.
A cég egyébként harminc országba exportálja termékeit és bevételeinek 60 százaléka érkezik külföldi nagykereskedőktől. Magyarországon a termékek 90 százalékát, áruházláncok értékesítik- tette hozzá a vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.