Utas legyen a talpán, aki egy esetleges vonatkésés után kártérítési igénnyel akar élni. A Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) szerint ugyanis a MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. olyan általános szerződési feltételeket alkalmaz, amelyek a vonatok késése vagy kimaradása esetén minimálisra csökkentik az utasok kártérítési lehetőségeit. Erre hivatkozva az FJSZ közérdekű keresetet nyújtott be a MÁV-Start ellen.
A fogyasztóvédelmi szervezet szerint akadályozó előírás például az, hogy az InterCity és más helyjegyköteles vonat késése miatt a helyjegy visszaváltását a megérkezést követő nap végéig – tehát másnap éjfélig – van csak mód kérni. Ez azért etikátlan a fogyasztóvédők szerint, mert ha az utas eleve késésben van, akkor nem lehet arra kényszeríteni, hogy a leszállás után azonnal sorba álljon jegyvisszaváltásért.Az FJSZ ugyancsak felháborítónak tartja azt, hogy a hely- és pótjegyet késés miatt visszaváltó utas a pénzét a vasútállomás pénztárában csak akkor kapja vissza, ha lemond a kártérítési igényéről.
Eszerint a pórul járt utas csak a vonatjegy árát kaphatja vissza, a késésekből eredő esetleges pénzügyi kárait – például ha valaki a vonat késése miatt mulaszt el egy fontos üzleti tárgyalást vagy épp egy színházi előadást – viszont nem fizeti ki a cég. Ezen túlmenően a késés tényét minden utasnak igazoltatnia kell annak az állomásnak az ügyeletesével, ahova a vonat érkezik, ami a fogyasztóvédők szerint teljesen életszerűtlen egy több száz utassal közlekedő járatnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.