Továbbra is csak papíron létezik a Szigetmonostort Szentendrével összekötő kis híd. Márpedig ennek megépítése szerepel a Megyeri-híd építési engedélyének feltételei között. Az úgynevezett kis híd megépítését egy bírósági döntéssel írták elő a beruházónak, aki azonban túl drágának tartotta a lehajtót a Szentendrei-szigetre. Az érintett települések pedig nem tudtak megállapodni a hídfők helyéről sem. Egy mindenesetre biztos: szeptember 13-án nyílt nap lesz a Megyeri-hídon, bárki átsétálhat Újestről Budakalászra. Az ígéretek szerint a műszaki átadás is lezajlik szeptember 17-ig, majd a hatósági bejárások után szeptember végére minden készen áll arra, hogy az autósok birtokba vegyék Budapest legújabb Duna-hídját.
Elvben ennek semmi akadálya, ugyanis csütörtöki ottjártunkkor már az utolsó simításokat végezték rajta a munkások. Az ipari alpinisták a gyenge szellővel dacolva éppen az utolsó üvegtáblákat erősítették a messziről is jól látható, száz méter magas pilonokba, igaz, arra nem tudtak logikus magyarázatot adni, miért kell oda üveg. „Csak, mert így tervezték”.
Eltűnhetnek a kamionok Budapest útjairól
Fellélegezhet fél Budapest, ugyanis szeptember 16-án átadják a forgalomnak az M0-ás gyorsforgalmi út Vecséstől az M3-as autópályáig tartó 26,5 kilométeres szakaszát, amely csatlakozik a Megyeri-hídhoz is. Az M0-ás körgyűrűn az átadás után összesen 80 kilométeren lehet közlekedni. Tehát a Hungária körúton évtizedek óta dübörgő, vagy az állandósult dugókban araszoló kamionok ezentúl már nem a városon keresztül, hanem az M0-áson érhetik el az M3-as autópályát. Igaz jelentős részük a főváros építkezéseire tart, így a kamionok nem tűnnek el végleg Budapest útjairól.A festésből is hátravan még egy tekintélyes szakasz. Az általunk szórabírt piktor szerint a munka jól halad, az ütemezést nem borította fel, hogy nemrég legalább száz autó károsodott, mert az erős szél a híd fehér festékét a közelben álló autókra fújta. „Minden összejött. Arra, hogy megfordul és felerősödik a szél, nem tudtunk felkészülni” – így a magyarázat.
Néhány helyen még a korlátokat is hegeszteni kell, ami a tűző napon embert próbáló feladat. Egy cigiszünetet tartó munkás, aki magát szerényen az ország legjobb hegesztői közé sorolja, arra panaszkodik, hogy június óta cirka hétszer kapott napszúrást, de napernyőt hiába kértek. „Díszkivilágítást is kap a milliárdosok hídja, de az senkit nem zavar, hogy céltalan és értelmetlen volt a munkánk, mert Budán a semmibe vezet”. Ott ugyanis még nyoma sincs az M0-ás körgyűrűnek.
Becslések szerint 67 ezer autó halad majd át naponta a Megyeri-hídon Budakalászra és Szentendrére. Előbbi közútjait és lakosait, utóbbi történelmi belvárosát félti a zajtól és a forgalomtól. Szentendre Szigetmonostorral közösen azért is ágál, mert a hídépítési engedélyében szerepel egy, a két település közötti autóshíd megépítése. Másfél éve meg is egyeztek, hol legyen a híd, ám ott egy honvédségi kiképzőbázis van. A Honvédelmi Minisztérium azonban ragaszkodik a területhez, ráadásul a lőtér olyan közel lenne a tervezett úthoz, hogy a lőgyakorlatok komolyan veszélyeztetnék a közlekedést. Ettől délebbre, a szigetmonostori vízbázis-védelem miatt lehetetlen hidat építeni, ettől északra pedig Szentendre tiltakozott az autós híd ötlete ellen. Ők csak kerékpáros hidat akarnak a kompátkelőtől nem messze. A Közlekedési Minisztérium is ezt az olcsóbb megoldást pártolja. Engesztelésül viszont újakra cserélnének két kompot, és új busz- és hajójárat indulna a Szigetmonostorba, ahova a javaslat részeként mentő- és tűzoltóállomás költözne.
Talán okosabbak leszünk szeptember 9-én, amikor a szentendrei képviselők foglalnak állást az ügyben. A döntéstől függetlenül országos botrány lenne, ha a közlekedési hatóság nem adná meg az ideiglenes engedélyt a Megyeri-hídnak. A települések ezt utólag megtámadhatják a bíróságon, de akkor már senki sem parancsolhatná le az autókat a hídról.
AS Network - Vég Márton Eltűnhetnek a kamionok Budapest útjairól Fellélegezhet fél Budapest, ugyanis szeptember 16-án átadják a forgalomnak az M0-ás gyorsforgalmi út Vecséstől az M3-as autópályáig tartó 26,5 kilométeres szakaszát, amely csatlakozik a Megyeri-hídhoz is. Az M0-ás körgyűrűn az átadás után összesen 80 kilométeren lehet közlekedni. Tehát a Hungária körúton évtizedek óta dübörgő, vagy az állandósult dugókban araszoló kamionok ezentúl már nem a városon keresztül, hanem az M0-áson érhetik el az M3-as autópályát. Igaz jelentős részük a főváros építkezéseire tart, így a kamionok nem tűnnek el végleg Budapest útjairól. Szeptember 13-án nyílt nap lesz a Megyeri-hídon, bárki átsétálhat Újestről Budakalászra -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.