Első diplomája szerint villamosmérnök, de azt a diplomát egy percig sem használta. Amikor leültünk beszélgetni, a társalgás két súlypontja a gazdasági folyamatok hatása volt az autókereskedelemre, illetve maga az autó volt, mint a rajongás tárgya.
Együd Tibor így le sem tagadhatná, hogy egy autóimportőr vállalat vezetője, azt pedig, hogy a Mazdáé, legfőképp abból tudhatná a beszélgetésbe belehallgató kívülálló, hogy az ügyvezető igazgató valahogy mindig érinti a márka 18 éve folyamatosan gyártásban lévő élményautóját, az MX-5-öt.
Lehet ebben büszkeség is, hiszen a kétüléses a legnagyobb számban eladott roadster a világon (benne is van a Guinness Rekordok könyvében), ám Együd Tiborból a szerelem beszél: mint mondja, születése óta autóőrült. Ehhez képest előbb a villanymozdony-tervező Kandó Kálmánról elnevezett főiskolán lett villamosmérnök, majd közgazdászdiplomát szerzett. Másfél évig pénzügyi tanácsadóként dolgozott, de ott sosem látott működő céget, és a túlságosan sok elmélet már nem elégítette ki.
Szerencsére a Mazda pénzügyi kontrollert keresett. Az autóimádat és a pénzügyi szakma találkozásából indult a mazdás karrier. Most pedig – provokálom – ügyvezetőként az irodában ül, és az egeret tologatja. Pedig ez – főleg az elmúlt két hónapban – másként volt. „Amikor a válság kitört, összehívtuk a kereskedőket, és megígértem, karácsonyig mind a harminc értékesítési pontot fölkeresem. A kereskedőkkel egyrészt megbeszéltük a teendőket, másrészt azt, hogy mennyire egészséges a hálózat, hiszen másként látja az ember a helyszínen, mint az Excell-táblázatból” – idézi fel a találkozókat. „A cég vezetése különösen manapság nem unalmas, hiszen előttünk áll az a kihívás, hogy megtartsuk a hálózatot a ránk váró két nehéz évben” – magyarázza, hozzáfűzve: nagyon élvezi, hogy új helyzeteket kell megoldani. Pedig a Mazda egyelőre nem panaszkodhat, hiszen még novemberben is – amikor Magyarországon 28 százalékkal szűkült a piac – hat százalékkal több autót adott el, mint tavaly ilyenkor, a 11 havi értékesítés pedig 29 százalékos bővülést mutat. Persze, amikor minden rendben ment – hiszen az utóbbi hat-hét évben folyamatos volt a bővülés –, akkor sem unatkozott. Az egykor leginkább kishaszonjárműveiről ismert márka új, sportos arculatát kellett bevezetni a köztudatba és ahhoz szabni a hálózatot.
A sportos arculat gyökere pedig az MX-5 (helyben vagyunk!). Még az 1,6 literes kivitel is olyan, hogy eggyé lehet válni vele. Nem is csoda, hogy évekig járt azzal tárgyalni vagy céges értekezletekre, Ausztriába. Ha bármilyen autót megvehetne, biztosan valami klasszikus brit roadstert választana. A szél zúgását viszont kerékpározás közben hallgatja, kiegészítő sportként pedig minden héten lefut 20 kilométert.
Mazda Motor Hungary Kft.
A Mazda Motor Hungary Kft. 1992 óta látja el a Mazda képviseletét Magyarországon.
Az idei évben történetének legmagasabb eladásait éri el, több mint 3500 autóval. Huszonnégy márkakereskedő partnere van az országban 30 értékesítési ponttal.
Együd Tibor (37)
Szakmai pályáját 1995-ben kezdte a Magyar–Angol Pénzügyi Tanácsadó Kft.-nél. A Mazda Motor Hungarynél 1997-ben lett pénzügyi kontroller, 1998-tól pénzügyi igazgató, majd 1999-től ügyvezető igazgató.
Mazda Motor Hungary Kft.
A Mazda Motor Hungary Kft. 1992 óta látja el a Mazda képviseletét Magyarországon.
Az idei évben történetének legmagasabb eladásait éri el, több mint 3500 autóval. Huszonnégy márkakereskedő partnere van az országban 30 értékesítési ponttal.
Együd Tibor (37)
Szakmai pályáját 1995-ben kezdte a Magyar–Angol Pénzügyi Tanácsadó Kft.-nél. A Mazda Motor Hungarynél 1997-ben lett pénzügyi kontroller, 1998-tól pénzügyi igazgató, majd 1999-től ügyvezető igazgató.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.