A Suzuki New Renaissance program során 2003-tól 90 ezer darabról 300 ezerre emelték Esztergomban a gyártókapacitást. Akkor a Magyar Fejlesztési Bank nyújtott pénzügyi segítséget a beszállítóknak a fejlesztésekhez, most viszont nincs recept arra, mit tegyenek, ha csökken a termelés.
A Suzuki döntésének a levét azok a hazai beszállítók isszák meg, amelyek kizárólag az esztergomi gyárnak dolgoznak. Mivel a csökkentés nem minden típust érint egyformán, olyan is lesz, amelyiknek a termelését minimálisra redukálják, de egyelőre nem lehet tudni, melyikét, mert a tervezés és az igények felmérése még tart. A Suzuki ugyanis szintén „beszállító”: az Opelnek gyártja az Agilát, a Fiatnak pedig a Sedici típust, s nem tudni, ezekből mennyit rendelnek tőle.
A gyárak igyekeznek a saját maguk által előállított modelleket a piacon tartani, a kooperációban készült típusok rovására. Az már látszik, az idén sem gyártják le teljesen a tervezett mennyiséget. Ha a Suzuki 33 százalékos termeléscsökkentést hajt végre, az minden partnerét drámaian érinti, hiszen az autóiparban nagyon ki vannak hegyezve a beszállítói haszonkulcsok. Mivel az alkatrészgyártóknak az átadói áraikat – szerződésben előre megfogalmazott százalékos érték szerint – évről évre csökkenteniük kell, csak a növekvő gyártási darabszámmal tudják javítani a nyereségességüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.