A Magyar Adományozói Fórum (MAF) azzal a szándékkal alapította meg Magyarországon a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó díjat, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és széles körű publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának ösztönzéséhez – számolt be a manager magazinnak Molnár Klára, a MAF elnöke.
A hazai törvények megelehtősen szigorúan kezelik a vállalatok adományozási megjelenését a nyilvánosság előtt, a MAF díja ugyanakkor objektív számadatokon alapul. Hozzátette, a közel 300 vállalat körében végzett felmérésük szerint a leginkább kedvelt adományozási terület az oktatás és az egészségügy. A Magyar Telekom Nyrt. a tavaly adományozott 1236 millió forinttal nyerte a legtöbb adományt nyújtó nagyvállalat díját. Simon András, a Magyar Telekom Csoport Kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta, a vállalat kifejezettten olyan ügyek mellé áll, amelyek az adományozási filozófiájához illeszkednek, hiszen a céges adományok csak így mutatnak hiteles képet.
Az MTelekom idén valamivel koncentráltabb támogatási politikát alkalmazott: kevesebb ügy mellé állnak, ám ezek jelentősebb összeget jelentenek. Simon András szívesen idézi fel a Látássérültek Szabadidős Egyesültének (LÁSS) szervezett Bécs-Pozsony-Budapest biciklimaratont, amelyen vakok és gyengénlátók egészséges társaikkal tették meg a többszáz kilométeres túrát. „A cégen belül meghirdettük, hogy, aki részt akar venni az edeményen, az nyugondtan jelentezhet. Végül sorsolni kellett, akkora volt az érdeklődés” – emlékszik vissza a kommunikációs igazgató.
A Magyar Telekom mellett díjazták a MOÉP 2002 Kft. tevékenységét. A társaság kapta a 2007-ben összértékben a legtöbb adományt nyújtó kis- és középvállalkozás díját: tavaly 485 ezer forintot adományozott. A Siemens Zrt. érdemelte ki az adózás előtti eredmény százalékos arányában mérve a legtöbb adományt nyújtó vállalat díját. A cég adózás előtti eredményének 13,53 százalékát költötte adományozásra. Az Ericsson Magyarország növelte legnagyobb arányban az adományozásra fordított összeget tavaly 2006-hoz képest az adományozásra fordított összeget legnagyobb arányban növelő vállalat. A társaság adományozása 57 százalékkal 220 millió forintra emelkedett tavaly.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.