Még akkor is így van ez, ha az üzemanyagárak jelenleg az elviselhető tartományban vannak. Mindent összevetve úgy tűnik, beigazolódik az évezred eleje óta hangoztatott jóslat: az évtized végére csak 3-4 tömörülés marad életképes, és az is elképzelhető, hogy a következő évtizedben már külföldiek diktálják a tempót az Egyesült Államokban.
Az egyre mélyülő válság és a tavalyi magas kerozinárak nagy sebeket ejtenek ezen az ágazaton is, a lakosság és a cégek egyre jobban meghúzzák a nadrágszíjat. A hét vezető amerikai légitársaságnál az utasforgalom tavaly decemberben 5,2 százalékkal maradt el az egy évvel azelőtti azonos időszakhoz képest, s az idén további csökkenés várható.
Szinte mindegyik visszavágja a kapacitást, az átlag 7–15 százalék között mozog. Hiába csökkentik azonban a kapacitást – lemondva sok repülőgép-rendelést (ezzel több ezer embert az utcára juttatva a Boeingnál) – a költségcsökkentésnek ez a módja nem lehet hatékony hosszú távon, hiszen amikor megint növekedésnek indul a kereslet, már csak késve és drágábban lehet új beszerzésekről dönteni.
Jobb lenne társakat találni, vagyis egybeolvadni, bár ezt az idén nagyon gátolja, hogy nehéz hitelhez jutni. Azoknak van esélyük, akik már a válság előtt megkezdték a fúziós folyamatot. A Delta Air Lines ez évtől teljesen a maga ura lehet a bekebelezett Northwest Airlinesnál, és az ősszel befejezett tárgyalások hírére a United Airlines is felgyorsította fúziós előkészületeit a Continental Airlinesszal.
Két szék között a pad alá kerülhet ily módon az American Airlines, amely még nem kötelezte el magát hazai vállalatnak, viszont visszaeshet a harmadik helyre. Talán nem véletlen, hogy szorgalmazza a tárgyalásokat a British Airwaysszel (BA). Ezek azonban nem formális összefonódásról, hanem „csak” a legszorosabb kereskedelmi kapcsolatrendszerről szólnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.