A cél az, hogy a tanácsadói díjakra fordított összegeket folyamatosan csökkentsék, de a vezérigazgató hozzátette, hogy nulla soha sem lehet, mert a külső szakértők bevonása sok esetben elengedhetetlen.
Kocsis István nem tartja aggályosnak, hogy a BKV off-shore cégekkel kötött pénzügyi-tanácsadói szerződéseket, mert a befektetés már megtérült, így a szerződéseket valódi munka alapján kell megítélni. A cégek a forint árfolyamának ingadozásának hatásait elemezték a BKV felkérésere.
Elhangzott, hogy a cipőtervezési szaktanácsadással a BKV több millió forintot spórolt meg, ugyanis egy erre fenntartott ügyosztály nem lenne gazdaságos.
A BKV Trade kapcsán bejelentésre került: amennyiben a BKV Zrt. saját társaságán keresztül valósítja meg a villamosenergia-beszerzést, úgy a kereskedelmi árrés számára megtakaríthatóvá válik. Ezzel a társaság évente 300 millió forintot tud megspórolni.
A vezető elmondta, hogy politikai támadások alatt áll, mert a csapok elzárásával olyan politikai és gazdasági körök valamint lobbisták érdekeit sérti, melyeknek nem érdekük a változtatás és a szerződések láthatóvá tétele.
A társaság létrehoz egy tanácsadói listát saját honlapján, ahol hozzáférhető lesz az összes tanácsadói szerződés tárgya és a díj teljes összege, mert fontosnak tartják a pontos elszámoltathatóságot. A BKV-val a jövőben csak olyan cégek szerződhetnek, amelyek vállalják, hogy nyilvánossá teszik a szerződés tárgyát és a díj teljes összegét.
Kocsis István elmondta, hogy a BKV nem rendelkezik elegendő járművel a Paraméterkönyvben előírt szolgáltatások teljesítéséhez, ezért 40 autóbusz azonnali beszerzésére van szükség, ugyanis a BKV-nal nincsenek jelenleg üzembe helyezhető tartalék buszai. Az Igazgatóság jóváhagyásával jelenleg folyamatban van egy 20+50 százalék darabszámú, maximum 3 éves csuklós autóbuszok beszerzésére irányuló nyílt közbeszerzési eljárás, melyben az ajánlatok benyújtásának határideje február 25-e volt. A 2008-ban kiírt nyílt közbeszerzési eljárás az egyetlen ajánlattevő visszalépése miatt hiúsult meg.
Az Alfa-Busz 83 millió forintos ajánlatot adott, közben a BKV információt kapott arról, hogy a belga Van Hool 20 millió forintért kínál több használt, átlagban nyolc éves autóbuszt. Kocsis István viszonyításként elmondta: az utóbbi nagyságrend hozzávetőleg egy 15-20 éves Ikarus busz felújításának felel meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.