Az AOL vagy a Google szerverei hatalmas adattömeget tárolnak abból a több millió keresőkérdésből, amely naponta keresztülfolyik rajtuk. Ez az információhalmaz a társadalomtudósokon kívül a marketingszakértők és hackerek számára is hasznos.
A netezők ugyanis sokszor olyan személyes adatokra keresnek, amely alapján könnyen azonosíthatóak, ahogyan ezt a New York Times újságírói is bizonyították – írja a New Scientist.
A Microsoft Research szakértői kifejlesztettek egy egyszerű módszert a biztonságos keresésre. Ennek lényege, hogy "zajt" keverünk a keresőkérdésekhez. Az egyik lehetőség, hogy a legnépszerűbb keresőkérdéseket vegyítjük a valódihoz, így ha valaki a lényegre, a ritka adatra (például a nevünkre) keres, nehezebben találja meg.
A másik módszer, hogy számjegyeket adunk a kereséshez, ezzel nehezítjük az adathalmazok összehasonlításával történő azonosítást. A fejlesztők az áprilisi World Wide Web konferencián mutatják be a technikát, amely szerintük bizonyítottan segít a személyes adatok védelmében, ugyanakkor nem zavarja meg a keresés eredményét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.