BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Turbóra kapcsol a NABI

Felpörgetik a buszgyártást a NABI kaposvári gyárában; a lendület fokozása már az Obama-csomag járműipar-élénkítő hatásának következménye - írta szombaton a Somogyi Hírlap.

Mint arról korábban a VGO is beszámolt,  májustól heti háromról három és félre emeli a kapacitást, s ezzel immár több mint 200 embernek adnak munkát.

A somogyi megyeszékhelyen egy múlt év nyarán megkötött, 2010-es határidejű szerződés értelmében 260 üvegszál-erősítésű kompozit karosszériás autóbuszt gyártanak az amerikai piacra, a következő évtől pedig életbe léphet egy 740 busz gyártásáról szóló opciós szerződés.

A cég arra alapozza derűlátását, hogy a január 29-én a kongresszus által elfogadott Obama-csomag által a tömegközlekedés fejlesztésére szánt 7,5 milliárd dollárt (mintegy 1760 milliárd forint) az amerikai városok új buszok beszerzésére fordíthatják. A NABI városi buszai pedig már jó ideje közlekednek Los Angelesben, New Yorkban és Washingtonban.

Az üzlet előzménye, hogy a kft. már 2007-ben elhatározta: a 2005 júniusa óta tartó szünet után ismét megindítja a buszgyártást kaposvári gyárában.

Álom és valóság

Balvin Nándor busszal álmodik. Nem csoda: doktori értekezésének tárgya kitölti az életét. A még csak a fejében létező műanyag-szerkezetű jármű Los Angeles-i utakra terveződik, és akár világpremier is lehet - számol be a sonline.hu. 

A kaposvári ipari formatervező élete alaposan megváltozott, amióta a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) doktori iskolájának hallgatója lett. A Kaposvári Egyetem munkatársa, korábban művészeti karának oktatója két éve a busztervezésnek él.

Amikor a kaposvári NABI-gyár újraindította termelését, Paizs Nimród igazgató szívélyes fogadtatásban részesítette a doktoranduszt, és minden lényeges információt rendelkezésére bocsájtott. A kompozit – üvegszálas poliészter alapú – buszkarosszéria-gyártás rejtelmeibe csak Kaposváron láthatott bele, ugyanis a világon csak itt készül fémalváz nélküli, önhordós műanyag héjszerkezetű buszkarosszéria.

A látvány minden eleme mögött funkciónak és használhatóságnak kell lennie, a legfontosabb szempontok között ott van a biztonságtechnika, a környezetkímélés és az utaskihasználtság egyaránt – avat be a kötöttségekbe. – Ezen túl a lehetőségek szerteágazóak, miután az USA-ban a megvásárolt buszok 80 százalékát az állam állja, és csak 20 százalék hárul a közlekedési vállalatra.

Balvin Nándor tervei szerint az év végig leadja az értekezést. Közben a MOME és a DaimlerChrysler nyolcéves együttműködésének reprezentatív publikációján is dolgozik, és előadásokra is hívják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.