Bár a feltárt problémák sokfélesége jogossá teszi a szigorításokat, az Otthon Centrum Hitel Center szerint azonban a szabályozásnál ügyelni kell arra, hogy az ne hozza versenyhátrányba a minőségi munkát végző tanácsadókat – fogalmaz a cég közleménye.
Az Otthon Centrum szerint az elmúlt években a pénzügyi termékek egyre bonyolultabb és összetettebb formáinak megjelenésével az ügynökök szerepe jelentősen megnőtt. Emellett piaci súlyuk is látványosan nőtt, s az ügynökök által közvetített lakossági devizahitelek állománya mára már számos banknál meghaladja az ötven százalékot. Ehhez képest, a tavalyi ügyfél-elégedettségi felmérés szerint csak minden harmadik ügyfél kap a hitelközvetítőtől olyan részletes tájékoztatást, amely mindenre kiterjed, és 50 százalékban lényeges információkat csak külön kérdésre mond el az ügynök.
Bánfalvi László, az Otthon Centrum Hitel Centerét működtető HC Központ Kft. ügyvezető igazgatója szerint mindenesetre örömteli, hogy a PSZÁF felszínre hozta a problémát. „Fontosnak tartjuk, hogy a közvetítők szabályozása teljes körűen, ugyanakkor tevékenységi alapon megtörténjen. Nem lenne célszerű a biztosítás- és a hitelközvetítés szabályait összemosni; bár vannak hasonlóságok, de más a két tevékenységi kör, amit a szabályalkotásnál figyelembe kell venni.” – mondta a szakértő.
„Senkinek nem érdeke, hogy hozzá nem értők adjanak tanácsot milliós döntésekkel kapcsolatban.” – véli Bánfalvi László. „Nem látom annak akadályát, hogy hasonlóan más szakmákhoz, az ügynöki munkát is regisztrációhoz kössék, és ezáltal egy mindenki számára hozzáférhető, publikus adatbázisból bárki ellenőrizhetné, hogy bejegyzett tanácsadóval, vagy álközvetítővel van dolga.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.