Az év végéig további több százezerrel nőhet a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon. A vezeték nélküli világhálós technológia már nem kiegészítője, hanem teljes értékű alternatívája a vezetékes netes megoldásoknak – hangoztatták a Vodafone Magyarország műszaki és kereskedelmi vezetői egy szakmai megbeszélésen.
Való igaz, hogy manapság csak ebből a szegmensből meríthetnek erőt a hazai szolgáltatók, a mobilpiac egyéb területein csak a lejtmenettel szembesülhetnek.
A hanghívások mérséklődése már nem új dolog, de az idén először tapasztalhatták a cégek, hogy konszolidálódik a piac, vagyis az év eddig eltelt hónapjaiban folyamatosan csökken a hagyományos szolgáltatásokra előfizetők száma.
A válság főként a feltöltőkártyás ügyfelek táborát tizedeli meg, de takarékosabbak lettek a havidíjas céges és magán-előfizetők is. A múlt év vége óta nyilvánossá tett mobilinternetes statisztikák viszont egyértelmű fejlődést mutatnak.
A mobilinternet technológiailag már közel egy évtizede elérhető Magyarországon, de igazi lendületet az utóbbi két-három évben kapott, miután a szolgáltatók felgyorsították széles sávú mobilhálózataik kiépítését, és miután tömegesen is elérhetővé váltak az erre alkalmas okos telefonok, illetve a számítógépekhez használható modemek.
A tavaly decemberi 494 ezerről április végére 566 ezerre nőtt a hazai ügyfelek száma. Ebben a piaci szegmensben más a szolgáltatók erősorrendje is. Míg a hagyományos mobilpiacon utolsóként indult Vodafone az előfizetői részesedésben mindeddig nem tudta behozni többéves hátrányát, s nem volt képes kitörni a 20–23 százalékos sávból, a mobilnetszegmensben többé-kevésbé egyszerre induló társaságok az éles tarifaversenyben sokkal változatosabb képet mutatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.