"Az Opelért folyó versenyben az osztrák-kanadai Magna esélyei a legjobbak" - közölte pénteken a hesseni miniszterelnök, Roland Koch a Deutschlandfunk rádióban.
Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint a FIAT-tal szemben jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt és a Magnát az Opel és a GM vezetése is favorizálja. A Magna terve minden német Opel telephelyet megtartana - igaz, leépítések ellen garanciát ő sem vállal.
A FIAT ajánlata távol áll az elképzelésektől, mert ajánlata több mint 10 ezer fős elbocsátással járna Európában és a Ripplewood Holdingnak ugyancsak kicsi az esélye. A FIAT pedig korábban nagyon bizakodott, hogy áll a legjobban az Opelért folyó versenyben.
A német szövetségi kormány, bankok és a tartományok már korábban megállapodtak az Opel áthidaló finanszírozásának irányvonalában, amennyiben a General Motors csődbe jutna. Az AP tartományi körökből származó értesülése szerint a cég 1,5 milliárd euró garantált hitelt kapna.
Három befektető nyújtott be pályázatot az Opel megvételére, illetve befektetési szándékkal - közölte a General Motors európai kirendeltségének egyik névtelenül nyilatkozó szóvivője szerdán. A szerdai határidőre az olaszországi FIAT gyár, az osztrák-kanadai Magna beszállító és alkatrészgyártó vállalat, illetve az amerikai Ripplewood Holdings (RHJI) pénzügyi befektető csoport nyújtott be pályázatot vásárlási vagy befektetési szándékkal.
Az RHJI szándékairól eddig keveset lehetett tudni. A New York-i székhelyű holdingot 2004-ben alapította Timothy Collins, aki a cég részvényeinek 15,2 százalékát birtokolja, illetve vezeti a vállalat befektetési és stratégiai bizottságát. Az RHJI-nak a múltban voltak komoly befektetései Japánban, a vállalat autóalkatrészekre összpontosította tevékenységét. A vállalat vezérigazgatója Leonhard Fischer, aki járatos a német politikában, amit esetleg hasznosítani tud az Opel-ügyletben.
A legesélyesebb Magna International világszerte 74 ezer főt foglalkoztat, 240 termelőhelyen. Tavalyi bevétele 23,7 milliárd dollárt ért el, és ezzel világszerte a legnagyobb járműipari beszállító. Tavalyi adózott eredménye több mint 70 millió dollár volt.
Ugyanakkor az Opel dolgozói - pénteki bejelentésük szerint - önkéntes bércsökkentési felajánlással biztosítanák az Opel likviditását a GM csődje esetén. A rüsselsheimi üzem és a rodgau-dudenhofeni tesztközpont dolgozó május-júniusban másfél napi keresetükről mondanának le - közölte az üzemi tanács, amely szerint fel kell készülniük a GM csődjére. A dolgozók körében nagy egyetértés mutatkozik a javaslattal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.