A találkozó főleg azoknak a tagállamoknak lesz érdekes, ahol a General Motors legismertebb európai leányvállalata termelő- vagy összeszerelő üzemet tart fenn: ilyen természetesen elsősorban Németország – ahol négy Opel-üzem is működik –, Spanyolország, Belgium, Nagy-Britannia (ahol a GM Vauxhall márkanéven forgalmazza termékeit), Lengyelország, Svédország, Ausztria és Magyarország. Hazánk két üzemmel is érdekelt: Szentgotthárdon motor-, hengerfej- és váltógyár működik, az Opel Agilát pedig a Suzuki esztergomi üzeme készíti.
Tegnapra virradóan egész éjszaka tanácskoztak az Opel megmentéséről a német kormány és a General Motors illetékesei, ám eredmény nélkül.
Német részről felrótták, hogy a GM újabb 300 millió eurós rövid távú követeléssel állt elő. A berlini szövetségi kormány korábban már összeállított egy 1,5 milliárdos mentőcsomagot, ám ennek folyósítását attól tette függővé, hogy az Opel eszközeit vonják ki a csőd szélén álló GM-től, megmentve azokat az amerikai hitelezőktől. A Németországban 25 ezer, Európa többi részén pedig további húszezer főt foglalkoztató Opel az idén lapértesülések szerint várhatóan 3 milliárd eurós veszteséget termel.
A mai uniós tanácskozásra a GM képviselőit nem hívták meg, mert annak célja brüsszeli közlés szerint az európai információcsere és a tagállamok közti koordináció. Az Európai Bizottság azonban arra is fel kívánja hívni a tagállamok figyelmét, hogy a cég megmentése során a közösségi versenyszabályokat feltétlenül be kell tartani. A német kormány állítólag a mai uniós egyeztetést követően dönt az Opel sorsáról.
Megfigyelők szerint az Opel előtt jelenleg két út körvonalazódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.