Ezért a közúti közlekedési szolgáltató vállalkozásokat tömörítő szakmai érdekképviseletek (FUVOSZ, KKVSZ, MKFE, NiT Hungary, VOLÁN Egyesülés) és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Bajnai Gordon miniszterelnöknek közösen írt levélben kezdeményezték a tavalyi megállapodás végrehajtásának ismételt értékelését, és a szükséges újabb egyeztetések azonnali megindítását.
Az ügy előzménye - értesültünk -, hogy a kormány a válságra hivatkozva javaslatot tett az említett szervezeteknek a terület versenyképességének javítása érdekében teendő intézkedésekről szóló 2008. június 25-én aláírt megállapodás módosítására. Ennek preambuluma – többek között - rögzíti, hogy „a Kormányzat változatlanul fontosnak tartja a közúti közlekedési vállalkozások versenyképességének ügyét, ezért kezdeményezi a megállapodás áttekintését és a benne foglalt feladatok aktualizálását”.
Az érdekképviseletek szerint azonban a szóban kinyilvánított szándékok és a tettek között ismét éles különbségek húzódnak mivel a kormány által elfogadott adótörvény-tervezetek egyes elemei az érvényben lévő megállapodás meg nem valósított pontjaival együtt a szektor drasztikus versenyképesség romlását okozzák.
Ebben kiemelkedő jelentőségűnek tartják a forgalmi utazó személyzet külföldi kiküldetéséhez kapcsolódó napidíj, valamint az üzemanyag-megtakarítás adómentességének megszüntetési tervét, a gázolaj jövedéki adójának, valamint a haszongépjárművek gépjárműadójának jelentős emelését. Ezek miatt - a szakmai szervezetek számításai szerint - a fuvarozóink közteherviselése a környező országokban működőkéhez képest átlagosan 20-25 százalékkal is nőhet. MK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.