Az eladás körüli huzavona során a New York-i szövetségi fellebbviteli bíróság már pénteken jóváhagyta az eladásról szóló döntést, de az esetleges észrevételek benyújtására még hétfőig adott határidőt.
Ezeket már a legfelső bírósághoz lehet beadni. A fellebbviteli bíróság gyakorlatilag már a múlt kedden leállította az értékesítési folyamatot, majd pénteken mégis jóváhagyta az eladást, de így már azzal, hogy a fellebbezések után a legfelső bíróság hozza meg a végső döntést az ügyben.
A fellebbezni óhajtó alapok szerint az ügylet igazságtalanul előnyben részesíti a cég fedezet nélküli részvényeseit szemben a fedezetet felmutatókkal, például velük. Az alapok ezen kívül alkotmányossági aggályokat is megfogalmaztak: szerintük az amerikai államkincstár kongresszusi felhatalmazás nélkül használt fel a Chrysler csődvédelmének finanszírozására a tavaly jóváhagyott bankmentő csomagból, az úgynevezett TARP-alapból.
A Chrysler amerikai autógyár csődügyében eljáró bíró a múlt vasárnap hozta megdöntését, hogy a Chrysler amerikai aktíváinak jelentősebb része az olasz FIAT járműipari konszern vezette befektetői csoporté lehet, 2 milliárd dollárért.
A csődbementnek nyilvánított Chrysler helyett felálló új autógyártó részvénytöbbsége a New York Times akkori értesülése szerint azonban nagyrészt nem a FIAT-é lenne, hanem a járműipari dolgozók szakszervezetéé, egészségpénztáráé, 12 százalék lesz a kanadai kormányé és ezen belül egy kis rész az amerikai kormányzaté, míg a FIAT részesedése 20 százalékot ér csak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.