„A jelentős visszaesés a válság következménye, a gazdaság lefékeződése költéseik visszafogására késztette a hirdetőket” – kommentálta a számokat Jon Swallen, a TNS Media Intelligence elemzője. A szakember hozzátette, hogy míg a gazdaság általános állapotában mintha a fordulóponthoz ért volna az Egyesült Államok, legalábbis erre utal a makroadatok egy része, a hirdetési piac még nem érte el a mélypontot. „A már rendelkezésünkre álló második negyedéves adatokból az tűnik ki, hogy a tendencia egyelőre nem javul” – hangsúlyozta Jon Swallen.
Számos szektor esetében nem meglepő a hirdetési költések drasztikus visszaesése, így nem érdemes azon csodálkozni, hogy a drámai helyzetben lévő autóipar, a súlyos nehézségekkel küzdő pénzügyi szektor, valamint a média egyes szegmensei a korábbinál jóval kevesebbet költenek – állapítja meg a piackutató cég. Azt sem tartják ugyanakkor meglepőnek, hogy eközben a cégek egy része éppenhogy kihasználja a válság eredményezte reklámzaj-csökkenést, és a korábbinál intenzívebben hirdet.
Ami az egyes médiatípusokat illeti, a legnagyobb esést a rádiók szenvedték el. Hirdetési bevételeik az idei első negyedben több mint 26 százalékkal maradtak el a tavalyi év hasonló időszakában mért értéktől. A szegmensen belül különösen nagyot buktak az országos rádiók, bevételeik csaknem az egyharmadukkal csökkentek. Kisebb mértékű, nagyjából 27 százalékos visszaesést szenvedtek el a helyi rádiók.
A második legnagyobb csökkenéssel a nyomtatott sajtótermékek kénytelenek szembenézni, hirdetési bevételeik 25,5 százalékkal zuhantak. E körben is az országos médiumok bukták a legnagyobbat, nem kevesebb mint 28,5 százalékot. A helyi újságok bevétele az egynegyedével esett. Meglepő módon a piaci átlagnál jobban teljesítettek a spanyol nyelvű lapok, a náluk elköltött hirdetési összeg „csak” az ötödével csökkent. Viszonylag jól szerepeltek a magazinok is, mínusz 20 százalékos eredményük a jelenlegi gazdasági helyzetben egészen tűrhetőnek tekinthető.
Az elektronikus média jól tartja magát, a tévék hirdetési bevételei körülbeül 10 százalékkal csökekntek, az internetes médiumoké pedig egynesen nőtt, mégpedig 8 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.