BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bulgária: autópályák nélkül nem megy

Október második felében írja ki a bolgár kormány a Szófiát Burgasszal összekötő Trákia autópálya befejezésére vonatkozó nemzetközi tendert, és az év végéig kiválasztják a kivitelezőt. Az új jobbközép kormány közlekedési minisztere, Roszen Plevneliev 2010 elejére ígéri egy másik kulcsfontosságú sztráda, a Trákia autópályát a török határral összekötő Marica pályázatának a kiírását, a főváros zsúfoltságát csökkentő utat pedig jövőre be is fejezik.

A 368 kilométeresre tervezett Trákia autópálya befejezésébe eddig két bolgár kormánynak is beletört a bicskája, így ma a nyomvonalnak kevesebb mint a fele járható. A balkáni ország teljes autópálya-hálózata alig 420 kilométert tesz ki, ez Plevneliev szerint gúzsba köti a gazdaságot. Hivatalba lépése óta a legfontosabb céljának az építkezések felpörgetését tekinti, ám erre a korrupció és a politikai nyomásgyakorlás visszaszorítása nélkül esély sincs.

Egy interjúban Plevneliev azt mondta, a három említett sztráda összesen 200 kilométeres szakaszainak megépítésére 2013-ig 900 millió eurónyi uniós támogatást szeretne megnyerni. Ebben az időszakban összesen 1,7 milliárd eurót hívhat le Szófia útépítésekre és regionális fejlesztési célokra, ám csak akkor, ha átláthatóbbá tudja tenni a pénz elköltését. Szakemberekre kell bízni az építkezések irányítását, ahelyett, hogy a politikusok lépten-nyomon befolyást gyakorolnának rájuk bizonyos vállalatok vagy önkormányzatok érdekében – mondja Plevneliev. A kabinet megalakulása után azonnal menesztett számos, korrupcióval vádolt hivatalnokot, és átalakította a nemzeti útfelügyelet vezetését. Reuters

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.