Október második felében írja ki a bolgár kormány a Szófiát Burgasszal összekötő Trákia autópálya befejezésére vonatkozó nemzetközi tendert, és az év végéig kiválasztják a kivitelezőt. Az új jobbközép kormány közlekedési minisztere, Roszen Plevneliev 2010 elejére ígéri egy másik kulcsfontosságú sztráda, a Trákia autópályát a török határral összekötő Marica pályázatának a kiírását, a főváros zsúfoltságát csökkentő utat pedig jövőre be is fejezik.
A 368 kilométeresre tervezett Trákia autópálya befejezésébe eddig két bolgár kormánynak is beletört a bicskája, így ma a nyomvonalnak kevesebb mint a fele járható. A balkáni ország teljes autópálya-hálózata alig 420 kilométert tesz ki, ez Plevneliev szerint gúzsba köti a gazdaságot. Hivatalba lépése óta a legfontosabb céljának az építkezések felpörgetését tekinti, ám erre a korrupció és a politikai nyomásgyakorlás visszaszorítása nélkül esély sincs.
Egy interjúban Plevneliev azt mondta, a három említett sztráda összesen 200 kilométeres szakaszainak megépítésére 2013-ig 900 millió eurónyi uniós támogatást szeretne megnyerni. Ebben az időszakban összesen 1,7 milliárd eurót hívhat le Szófia útépítésekre és regionális fejlesztési célokra, ám csak akkor, ha átláthatóbbá tudja tenni a pénz elköltését. Szakemberekre kell bízni az építkezések irányítását, ahelyett, hogy a politikusok lépten-nyomon befolyást gyakorolnának rájuk bizonyos vállalatok vagy önkormányzatok érdekében – mondja Plevneliev. A kabinet megalakulása után azonnal menesztett számos, korrupcióval vádolt hivatalnokot, és átalakította a nemzeti útfelügyelet vezetését. Reuters
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.