A közleménykutatás szerint a megkérdezettek több mint egyharmada különálló boltokban vásárol leggyakrabban. Kedveltség szempontjából is ez a legnépszerűbb bevásárlóhely-forma. A vásárlók egynegyede városszéli bevásárlóközpontokat látogat leggyakrabban, további egyötödük pedig a belvárosi plázákat. A bevásárló utcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák.
A közlemény idézi Kui Jánost, a GfK Hungária szektormenedzserét, aki kifejti, hogy a válaszadók 83 százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedveli. A megkérdezettek egyötöde úgy nyilatkozott, hogy egyik bevásárlóhelyet sem kedveli a négy közül: a kutatás azonban kiderítette, hogy ők jellemzően szintén a különálló boltokat választják bevásárláskor.
A városban lakók valamivel nagyobb arányban, 23 százalékban látogatnak belvárosi bevásárlóközpontokat, szemben az ország egészére jellemző 18 százalékkal. Legalább hetente jár plázákba 37 százalékuk, szemben az országosan jellemző 31 százalékkal.
A közlemény szerint az ideális bevásárlóközpont közel van, és könnyű eligazodni benne. A termékkínálat az árak szempontjából is változatos, és sokáig nyitva tartanak az üzletek. Fontos szempont, hogy nagy területű élelmiszerbolt legyen benne. Az ingyenes parkolás a vásárlók 17 százalékának lényeges, ez arra utal, hogy a lakosság nagy része rendszerint nem autóval jár bevásárolni, még a bevásárlóközpontokba sem.
A belvárosi plázák fiatalosabb látogatókörének az átlagot meghaladó, 18 százalékos mértékben fontosak a szórakozási lehetőségek, valamint a magas presztízsű üzletek. Viszonylag fontosnak ítélték még a jó eligazodást és a könnyű megközelíthetőséget is, de az átlagnál kisebb arányban.
A városi lakosok közül a budapestieknek elsősorban a kényelem és a praktikusság a fontos. A budapesti vásárlók számára az országos átlagot meghaladóan, 58 százalékos mértékben fontos a változatos árfekvés, illetve a hely közelsége. Relatíve kevésbé fontos nekik, hogy könnyű legyen eligazodni a bevásárlóközpontban, és az ingyenes parkolást is csak 9 százalékuk sorolta a három legfontosabb tulajdonság közé.
A kutatás szerint leggyakrabban azok járnak bevásárlóközpontba, akik a belvárosi plázákat jelölték meg a leggyakoribb vásárlási helyükként. Csaknem felük hetente legalább egyszer megfordul egy bevásárlóközpontban. Őket követik gyakoriság tekintetében a városszéli plázák látogatói, akiknek csaknem egyharmada hetente egyszer, további 21, illetve 29 százalékuk pedig kéthetente vagy havonta vásárol itt. A legritkábban pedig azok járnak bevásárlóközpontokba, akik a különálló boltokat preferálják, de még közöttük is van olyan, aki legalább hetente megfordul ebben az üzlettípusban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.