Meglena Kuneva uniós fogyasztóvédelmi biztos egy a kontinenst lefedő felmérés eredményét ismertetve közölte a lesújtó adatot. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot és megtévesztő reklámokat vizsgáló adatgyűjtés arra a következtetésre mutat, hogy a nemzeti szabályozások már nem elegendőek a fogyasztók védelmére – tudósít az AFP.
Kuneva szerint a belső piac kiépítésének második fázisában az EU-nak az internet korának megfelelően az online kereskedőkre kell koncentrálnia.
A biztos leszögezte: az elkövetkező hónapok komoly munkája lesz a szektor megtisztítása, mert – mint fogalmazott – az európai fogyasztók jobbat érdemelnek.
A felmérés során 369, az ünnepi szezonban népszerű termékeket (DVD, zenelejátszó, mobiltelefon) forgalmazó weboldalt vizsgáltak, ezek közül 100 ellen már korábban is érkezett fogyasztói panasz. A webshopok 55 százaléka félrevezető információkat tartalmazott.
A legjellemzőbb jogsértések a visszatérítéssel kapcsolatos jogok feltüntetésének "elfelejtése", a plusz költsége kihagyása az árból, valamint a szerződési feltételek fel nem tüntetése.
A weboldalak 66 százaléka nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a vásárlást követő hét napon belül indoklás nélkül elállhatnak a szerződéstől.
A webáruházak 45 százaléka nem közölte vagy elrejtette a járulékos költségeket.
A jogsértéseket jelenleg a nemzeti hatóságok vizsgálják, az esetek 13 százalékában nemzetközi összefogásra lesz szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.