BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Álkifogások: miért nem kap a várakozó kávét, ásványvizet?

Azoknak a szolgáltatóknak a forgalma, akiknél gyakorlat, hogy egy pohár kávéval vagy ásványvízzel kedveskednek kuncsaftjaiknak, könnyebb a vevők megtartása. Ezeket a vállalkozásokat természetesen nem a konkrét gesztus, hanem az általa is megjelenített vevőcentrikus mentalitás teszi sikeressé. Itthon azonban például a szépségszalonok elenyésző, mindössze 16 százaléka „látja vendégül” kuncsaftjait.

Aki vett már igénybe különböző szolgáltatásokat külföldön, tapasztalhatta, hogy lépten-nyomon üdítővel, kávéval kínálják a nagybetűs Ügyfelet.

Hazánkban ez a szokás még messze nem ilyen elterjedt, bár az üzleti életben nálunk is természetes, hogy az irodába érkezőt a fogadó fél „vendégül látja”. Az ügyfélszolgálaton, a fodrásznál vagy a magánrendelőben azonban legfeljebb lejárt magazinokat olvasgathatunk, míg várunk a sorunkra.

Az emberek jelentős része nagyon jó néven venné, ha a fodrásznál, a ruházati boltban vagy a biztosítónál megkínálnák ásványvízzel vagy kávéval − derül ki a Caffé Perté legújabb nem reprezentatív hazai felméréséből.

Ennek ellenére mindössze a megkérdezett szépségszalonok 16 százaléka válaszolta azt, hogy megkínálják a vendégeiket.

Ugyanakkor egy szőnyegáruház tapasztalatai szerint − teszi hozzá Boda Andrea, a cégmarketing vezetője –, 10-ből kilenc ember elfogadja, ha kávéval kínálják, és aki nem, az is értékeli a figyelmességet.

Az egyik budapesti olasz szépségszalonban a kávé és a víz a „szolgáltatás része”, az ügyfél elégedettségében komoly szerepet játszik, hiszen az olasz kuncsaftok szinte elvárják, hogy minőségi kávéval kínálják meg őket.

A hazai marketinggyakorlat ennek ellenére mégsem él ezzel az olcsó és hatékony lehetőséggel, a kérdést álkifogásokkal intézik el.

A megkérdezett fodrászüzletek 39 százaléka nyilatkozta ugyanis, hogy a kávé ára nem férne bele az árrésbe, illetve hogy a szolgáltatás árába a kávé árát már nem tudná forgalomcsökkenés nélkül beépíteni.

A fodrászok 24 százaléka továbbá úgy gondolta, hogy az efféle kínálásnak itthon nincs kultúrája. „A konkurenseknek általában meg sem fordul a fejében ez az apró gesztus, holott ha nem is csak a kávéért jár vissza a vendég, de döntésében mindenképpen ösztönző szerepet játszik” – mondta el tapasztalatait egy kisebb magyar fodrászüzlet.

S valóban, a felmérés szerint a fodrászok 21 százaléka még soha nem gondolt a kínálásra. Természetesen itt nem csak fodrászatokról van szó – hangoztatta Boda Andrea. Sokan vennék szívesen a kínálást az autószalonban, a gumisnál, a magánorvos várójában vagy a könyvesboltban is.

A megkérdezett potenciális ügyfelek − járókelők − 46 százaléka egyértelműen kijelenti, ha kapna egy jó kávét a fodrásznál vagy biztosítónál töltött idő alatt, biztosan ragaszkodna a helyszínhez, természetesen a fő szolgáltatás megfelelő színvonala mellett.

 Egy minőségi eszpresszót elkészíteni legfeljebb 40-70 forintba, és a korszerű filteres, vagy kapszulás készülékekkel egy percbe kerül − mutat rá a szakember. Ez az ár meg sem látszik a szolgáltatási díjakban, miközben akár évekig tartó hűséget kaphatunk cserébe.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.