Aki vett már igénybe különböző szolgáltatásokat külföldön, tapasztalhatta, hogy lépten-nyomon üdítővel, kávéval kínálják a nagybetűs Ügyfelet.
Hazánkban ez a szokás még messze nem ilyen elterjedt, bár az üzleti életben nálunk is természetes, hogy az irodába érkezőt a fogadó fél „vendégül látja”. Az ügyfélszolgálaton, a fodrásznál vagy a magánrendelőben azonban legfeljebb lejárt magazinokat olvasgathatunk, míg várunk a sorunkra.
Az emberek jelentős része nagyon jó néven venné, ha a fodrásznál, a ruházati boltban vagy a biztosítónál megkínálnák ásványvízzel vagy kávéval − derül ki a Caffé Perté legújabb nem reprezentatív hazai felméréséből.
Ennek ellenére mindössze a megkérdezett szépségszalonok 16 százaléka válaszolta azt, hogy megkínálják a vendégeiket.
Ugyanakkor egy szőnyegáruház tapasztalatai szerint − teszi hozzá Boda Andrea, a cégmarketing vezetője –, 10-ből kilenc ember elfogadja, ha kávéval kínálják, és aki nem, az is értékeli a figyelmességet.
Az egyik budapesti olasz szépségszalonban a kávé és a víz a „szolgáltatás része”, az ügyfél elégedettségében komoly szerepet játszik, hiszen az olasz kuncsaftok szinte elvárják, hogy minőségi kávéval kínálják meg őket.
A hazai marketinggyakorlat ennek ellenére mégsem él ezzel az olcsó és hatékony lehetőséggel, a kérdést álkifogásokkal intézik el.
A megkérdezett fodrászüzletek 39 százaléka nyilatkozta ugyanis, hogy a kávé ára nem férne bele az árrésbe, illetve hogy a szolgáltatás árába a kávé árát már nem tudná forgalomcsökkenés nélkül beépíteni.
A fodrászok 24 százaléka továbbá úgy gondolta, hogy az efféle kínálásnak itthon nincs kultúrája. „A konkurenseknek általában meg sem fordul a fejében ez az apró gesztus, holott ha nem is csak a kávéért jár vissza a vendég, de döntésében mindenképpen ösztönző szerepet játszik” – mondta el tapasztalatait egy kisebb magyar fodrászüzlet.
S valóban, a felmérés szerint a fodrászok 21 százaléka még soha nem gondolt a kínálásra. Természetesen itt nem csak fodrászatokról van szó – hangoztatta Boda Andrea. Sokan vennék szívesen a kínálást az autószalonban, a gumisnál, a magánorvos várójában vagy a könyvesboltban is.
A megkérdezett potenciális ügyfelek − járókelők − 46 százaléka egyértelműen kijelenti, ha kapna egy jó kávét a fodrásznál vagy biztosítónál töltött idő alatt, biztosan ragaszkodna a helyszínhez, természetesen a fő szolgáltatás megfelelő színvonala mellett.
Egy minőségi eszpresszót elkészíteni legfeljebb 40-70 forintba, és a korszerű filteres, vagy kapszulás készülékekkel egy percbe kerül − mutat rá a szakember. Ez az ár meg sem látszik a szolgáltatási díjakban, miközben akár évekig tartó hűséget kaphatunk cserébe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.