A kiskereskedelem marketinges és hirdetésmérési eszköztárát bővítő, saját fejlesztésű szoftvert dobott piacra az Intellio Kft. A vásárlói viselkedést az arcok elemzésével vizsgáló rendszer lehetőséget ad a vevői csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára.
A szoftvert eredetileg az üzletek és a nagy bevásárlóközpontok látogatószámlálására fejlesztették ki, majd ezt egészítették ki az életkor és a nem meghatározásával. A rendszer az emberi arcokat 99,6 százalékos pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, más esetben 98 százalékos az arány.
Az arcfelismerő fejlesztéssel feltérképezhetők a vásárlási szokások, és a hirdetések nézettsége is alaposabban mérhető. A rendszer másik fontos területe ugyanis a médiafogyasztás mérése. Segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak, megtudhatják, hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot, és mennyi ideig teszi ezt.
Az új technológia alkalmazható a manapság egyre divatosabbá váló digitális hirdetőtáblákon is, proaktív hirdetési rendszerekben. A szoftver a megjelenő reklámokat – akár idősávra lebontva is – képes hozzáigazítani a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így a hirdetésekben lehetőség van a kor és nem szerinti szétválasztásra.
Lapunk kérdésére Kópházi János, az Intellio Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: viszonteladóik révén az év végéig mintegy 50 ilyen rendszert kívánnak értékesíteni nemcsak Magyarországon, hanem a világ más országaiban is. Egyik legfrissebb üzletüket egy szerb bevásárlóközponttal bonyolították le. A vállalkozás magyar magánszemélyek mellett a Primus Capital kockázatitőke-társaságot is tulajdonosai között tudhatja. A cég megfigyelő kamerák fejlesztésével és gyártásával is foglalkozik, Magyarországon kívül Csehországban tart fenn irodát. SGy
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.