BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Arcfelismerő szoftvert dob piacra az Intellio

A kiskereskedelem marketinges és hirdetésmérési eszköztárát bővítő, saját fejlesztésű szoftvert dobott piacra az Intellio Kft. A vásárlói viselkedést az arcok elemzésével vizsgáló rendszer lehetőséget ad a vevői csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára.

A szoftvert eredetileg az üzletek és a nagy bevásárlóközpontok látogatószámlálására fejlesztették ki, majd ezt egészítették ki az életkor és a nem meghatározásával. A rendszer az emberi arcokat 99,6 százalékos pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, más esetben 98 százalékos az arány.

Az arcfelismerő fejlesztéssel feltérképezhetők a vásárlási szokások, és a hirdetések nézettsége is alaposabban mérhető. A rendszer másik fontos területe ugyanis a médiafogyasztás mérése. Segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak, megtudhatják, hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot, és mennyi ideig teszi ezt.

Az új technológia alkalmazható a manapság egyre divatosabbá váló digitális hirdetőtáblákon is, proaktív hirdetési rendszerekben. A szoftver a megjelenő reklámokat – akár idősávra lebontva is – képes hozzáigazítani a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így a hirdetésekben lehetőség van a kor és nem szerinti szétválasztásra.

Lapunk kérdésére Kópházi János, az Intellio Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: viszonteladóik révén az év végéig mintegy 50 ilyen rendszert kívánnak értékesíteni nemcsak Magyarországon, hanem a világ más országaiban is. Egyik legfrissebb üzletüket egy szerb bevásárlóközponttal bonyolították le. A vállalkozás magyar magánszemélyek mellett a Primus Capital kockázatitőke-társaságot is tulajdonosai között tudhatja. A cég megfigyelő kamerák fejlesztésével és gyártásával is foglalkozik, Magyarországon kívül Csehországban tart fenn irodát. SGy

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.