A két, nagyjából 70 méter magas szerkezetet három nap alatt állítják fel (szerelik össze), teherbírásuk nagyjából háromszorosa egy átlagos toronydarunak (a gémek végén több mint 6 tonna).
A repülőtéren használt toronydaruk másik különlegessége, hogy a Légiközlekedési Hatóság biztonsági útmutatása alapján egyedi festést és világítást is kaptak, hiszen ködben és éjszaka is messzire kell látszaniuk a pilóták számára.
A
A repülőtér modernizációját szolgáló Bud Future program egyik legfontosabb és leglátványosabb eleme a SkyCourt, vagyis Égi Udvar elnevezésű terminálépület felépítése. Ennek révén kényelmesebbé és gyorsabbá válik az utazás, Magyarország pedig egy emblematikus épülettel gazdagodik, amelyre mindenki méltán büszke lehet.
A SkyCourt megépítését a szegedi központú KÉSZ Építő Zrt. nyerte el közbeszerzési eljáráson, összesen mintegy 200 millió euró, azaz mintegy 54 milliárd forint értékben.
Az új SkyCourt egyes elkészült részeit a tervek szerint már 2010 végén birtokba vehetik az utasok. A beruházás 40 ezer négyzetméternyi új utasforgalmi alapterület megépítését valamint 55 ezer négyzetméternyi meglévő épületrész teljes felújítását jelenti.
A BA 2012-ig több mint 261 millió eurót, mintegy 70 milliárd forintot (jelenlegi árfolyamon) fektet be a repülőtér infrastruktúrájának bővítésébe és modernizálásába.
A budapesti repülőtér fejlesztése elősegíti a régió gazdasági növekedését, valamint új munkahelyeket teremt (1500 közvetlen munkahely, 10 500 munkahely a repülőtéren jelen lévő többi vállalatnál, 2300 munkahely a kivitelezési munkák miatt).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.