A vásárlók kereshetnek ár, termőterület, pincészet, vagy akár ízvilág alapján, esetleg kérhetnek ajánlatot az esti vacsorához, de a rendszer egy adott borhoz is kínál receptet a borászok által összeállított adatbázis alapján.
Digitális somelier-nek is nevezik a székesfehérvári Laurel Kft. borászati információs terminálját, melyet a közelmúltban, kísérleti jelleggel helyeztek üzembe a CBA két üzletében. Ezeket hamarosan több tucat új berendezés követ. A bolton belüli marketingeszközök alapja az IBM AnyPlace Kiosk célszámítógépe, mely tulajdonképpen egy infrás technológiával működő érintőképernyő és egy vonalkód-olvasó kombinációja − avat be a részletekbe a Laurel projektvezetője. Hübler Gábor hozzátette: a gépeken futó szoftver a Laurel saját munkája, a felhasznált adatok szakmai nívóját pedig jeles borászok garantálják.
A fejlesztést az a statisztikai adat ösztönözte, miszerint a vásárlói döntések 70-75 százaléka a bolton belül születik. A forgalmazók gyakran nem fordítanak kellő figyelmet erre a területre. Különösen igaz ez a borok világára, ahol a hatalmas választék az átlagembert gyakran zavarba hozza, a tájékozatlanságból fakadó rossz döntés pedig csökkenti a fogyasztási kedvet.
Nem lehet azonban minden boltba borászt állítani, de valamivel mégis segíteni kell a vevőket az eligazodásban. Ez az eszköz segítséget ad a vásárlóknak ahhoz, hogy ízlésüknek megfelelő bort válasszanak termőterület, pincészet, vagy akár ízvilág alapján, esetleg csak az esti vacsorához.
További kereskedelmi előny, hogy a kioszk − ha éppen egy vevő sem használja − marketinginformációk széles körét jelenítheti meg a kép és hanganyagoktól a mozgófilmekig, mely „felület” a pincészetek felé értékesíthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.