Immár negyedik alkalommal indul ma útnak Szegedről a Coop Rally. A kiskereskedelmi lánc az idén rekordszámú, nyolcvan partnercégének vezetőit hívta meg versenyre. A csapatok – köztük a Pick Szeged Zrt., a FrieslandCampina Hungária Zrt. vagy a Mirsa Zrt. – a kiskereskedelmi piac 15, míg az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le, forgalmuk az 1000 milliárd forintot is meghaladja – mondta el tegnap Budapesten Csepeli Lajos, a
Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A rali jelmondata a „Minőségi magyar termékekért”, ennek jegyében az idén Magyarország keleti részének gyártói és forgalmazói versengenek egymással; a cél a minőségi magyar termékek bemutatása és belföldi piacra jutásának segítése. Ennek jegyében Szegedről Debrecenen át Észak-Magyarország több települése után Recsken ér célba a kétnapos futam mezőnye.
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a háromezer, társüzleteivel pedig ötezer bolttal a piacon jelen levő társaság árbevétele a válság ellenére 3,6 százalékkal nőtt az első fél évben, a forgalom volumene azonban 1,2 százalékkal visszaesett. A Coop az átlagos, 3 százalékos magyarországi piacfejlődéshez képest 2,2 százalékos bővülést produkált, miközben a kizárólag hazai forrásból származó saját márkás termékek aránya 21,6 százalékra nőtt (az országos átlag 22,7 százalék). Összességében a csoport kínálatában 90 százalék felett van a belföldi termékek aránya. Az összforgalmát a 2007-es 440 milliárdról tavaly 500 milliárd forintra növelő csoport számára továbblépésként Murányi László az eddig már 300 ezer vevőt vonzó törzsvásárlói programot, illetve a cég jövőre induló pénzügyi szolgáltatóját, a Coop Hitel Zrt.-t emelte ki.
Az esemény fővédnöke, Gráf József agrárminiszter nevében Sirman Ferenc, a tárca szakállamtitkára kiemelte: a magyar kereskedelem is lassan belátja, számukra a legfontosabb a belföldi piac. GyM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.