Az üzletláncok mindent elkövetnek annak érdekében, hogy visszacsalogassák a vásárlókat, hiszen idén tavalyhoz viszonyítva 5-10 százalékos forgalomcsökkenést könyveltek el. "Egyes hálózatok akciókat vezetnek be. Egynapos vagy néhány órás kedvezményeket kínálnak, ilyenkor 30-40 százalékkal olcsóbban vehetnek meg bizonyos termékeket"- idézte az Új Szó Lubomir Drahovskyt, a Terno piackutató ügynökség elemzőjét.
Ilyen akciókkal az utóbbi hetekben a Billa és a Hypernova ügyfelei is találkozhattak. A Tesco hálózat viszont hétfőtől Szlovákia-szerte bevezeti az úgynevezett klubkártyákat. A kártya tulajdonosa minden elköltött egy euró után egy pontot kap, a pontok tetszőleges termékekre költhetők.
Az üzletláncok tavalyhoz képest több és jelentősebb árengedményt vezetnek be. "Ha tavaly egy kiló liszt 50 centbe került, idén 20 centért is megvehetik majd" - mondta Michal Stadler, a Tesco képviselője. Az emberek a válság kitörése óta jobban megfontolják, mit tesznek a bevásárlókosárba.
Inkább olcsóbb termékeket vásárolnak, kevésbé fogy a márkás áru. Ha van egy kedvelt sörmárkájuk, megvárják, amíg akciós lesz, csak azután veszik meg"- tette hozzá a szlovákiai Tesco képviselője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.