Nyolc pontban foglalta össze a hazai vasúttársaságok javaslatait Berényi János a kormánnyal szemben annak érdekében, hogy bár a közösségi közlekedés átalakítására a folyó ciklusban már nincs idő, segítse a vasút versenyképességét.
Ezek közé tartozik a használat-arányos útdíj legkésőbb 2011-ig történő bevezetése, a vasúti pályadíjak szinten tartása vagy csökkentése és a hosszú távú pályahasználati szerződések megkötése. Sürgős a személyszállítási közszolgáltatási szerződések megkötése is, továbbá a folyó vasúti beruházási projektek és az elővárosi közösségi közlekedési beruházások felgyorsítása, továbbá a ro-la támogatások visszaállítása.
Antali Károly, a területért felelős kormánybiztos szerint a válságkormány nem teheti meg, hogy ne lépjen, ekkor ugyanis jövő ilyenkorra ellehetetlenülne a hazai vasút. A kormány nem hagyhatja magára a területet. December 2-án életbe léptetendő menetrend miatt is folytatni kell a munkát. A pályadíjak emelése egyébként nem feltétlenül szükséges. A pályák évi 134 milliárdos fenntartásához szándékai szerint az állam továbbra is 51 milliárdot adna hozzá. A kormánybiztos is egyet értett azzal, hogy a szakminisztériumnak nincs ideje végigvinni az átalakítási programot, viszont nincs más út: a folyamatot el kell indítania.
Interjú Antali Károllyal a holnapi Világgazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.