BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Háború idején nem tiltakoztak a vadászgépek "repkedése" ellen

A hazánk légterét védő Gripeneknek és MiG-29-eseknek kicsi Kecskemét légtere. Elkerülhetetlen, hogy gyakorlatozás közben az ország más városai fölött átrepüljenek. Az ott lakók viszont tiltakoznak a zaj miatt.

Hét-nyolcszáz kilométeres sebesség mellett lehetetlen minden települést kikerülni. Képtelenség úgy megtervezni a pilóták kiképzését, hogy csak lakatlan terület fölött repüljenek - állítja Szabó Topi Zoltán egykori világbajnok vadászpilóta - írja a BAON.

- Tudomásul kell venni: az ország légterét a pilótáink csak úgy tudják megvédeni, ha erre felkészülnek. Elgondolkodtató, hogy a délszláv válság idején senki nem tiltakozott a biztonságunkat szavatoló vadászgépek repülése ellen.



A városok elkerülése ráadásul nem csak kiképzési szempontból volna helytelen, de a sok kitérő miatt a repülési távolság is megnövekedne, ami viszont rengeteg plusz költséggel is járna.

A Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis volt vadászpilótája MiG-21-essel és MiG-29-essel is repült. Elmondta: vannak olyan kiképzési feladatok, amelyek kizárólag nagy távolságokon hajthatók végre. Ilyenek például az úgynevezett légtérrepülés, az éjszakai kiképzés és az elfogás gyakorlása.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.