Az e-tron kerekeit összesen négy – az első és a hátsó tengelyen két-két – elektromos motor hajtja. A kétüléses újdonság 230 kW (313 LE) teljesítményével és 4.500 newtonméter forgatónyomatékával 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a 60 és 120 kilométer/óra közötti sprintet pedig mindössze 4,1 másodperc alatt teljesíti. A lítiumion-akkumulátor 42,4 kilowattóra tisztán felhasználható energiamennyiséggel szolgál, ami mintegy 248 kilométeres hatótávot biztosít.
Az elektromos hajtások számára készülő akkumulátorok legfontosabb fejlesztése a lítiumion-cella, amelynek járműves célú alkalmazásán világszerte számos szakember dolgozik. Az elsődleges célt itt a tömegcsökkentés, illetve a tárolókapacitás és a teljesítmény bővítése jelenti.
Az Audi e technika mellett döntött, mégpedig sorozatgyártású hibridmodelljei – mint a Q5 jövőbeni hibridváltozata – illetve az e-tron tisztán elektromos hajtású tanulmánymodell esetében egyaránt.
Az Audi e-tron széles és izmos kiállással jelenik meg az úton. A karosszéria már-már egy darabból kiformált, monolitikus szobor benyomását kelti, de a zárt farkialakítás is határozottan erőteljes benyomást kelt.
Az orr vonalait a „singleframe” hűtőrács trapéza határozza meg, amelyet nagyméretű légbeömlő nyílások szegélyeznek. Felső felén a sima burával fedett, adaptív mátrixsugaras fényszórók keskeny csíkja kapcsolódik hozzá. Minden világítóegységet nagyhatékonyságú LED-technika alkot, immár „becsületbeli ügyként” a terület világszintű éllovasának számító Audi számára.
E fényszórók teljesen automatikus világítási segédrendszer alapegységei, amelyek minden szituációra rugalmasan reagálnak. A rendszer szíveként egy kamera szolgál, amely a gyors számítógéppel összeköttetésben érzékeli a szembejövő forgalmat, felismeri az egyes forgalmi sávokat, valamint – például ködben – a látótávolságot is mérni tudja. Szembejövő forgalom esetén például a rendszer az érintett tartományon tompítja a távolsági fényt, a kanyarvilágítás pedig a navigációs rendszer adatait folyamatosan kiértékelve már a bekormányzást megelőzően a kanyarív felé fordul.
Szélessége 1,90 méter, miközben hosszúsága csupán 4,26, magassága pedig 1,23 méter – ezek kétségkívül egy szupersportkocsi adatai. A végsebességet 200 kilométer/órára korlátozza az elektronika, mivel a motorok energiaigénye a tempó növekedésével fokozott mértékben emelkedik. Az Új Európai Menetciklus (Neuer Europäischer Fahrzyklus; NEFZ) vegyes üzeme során a hatótávolságra 248 kilométer adódott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.