BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Íme, az Audi új elektromos sportautója - Fotók

Az Audi a 2009-es Frankfurti Nemzetközi Autószalon mutatja be az e-tront, a tisztán elektromos hajtású, nagyteljesítményű sportautót.

Az e-tron kerekeit összesen négy – az első és a hátsó tengelyen két-két – elektromos motor hajtja. A kétüléses újdonság 230 kW (313 LE) teljesítményével és 4.500 newtonméter forgatónyomatékával 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a 60 és 120 kilométer/óra közötti sprintet pedig mindössze 4,1 másodperc alatt teljesíti. A lítiumion-akkumulátor 42,4 kilowattóra tisztán felhasználható energiamennyiséggel szolgál, ami mintegy 248 kilométeres hatótávot biztosít.

Az elektromos hajtások számára készülő akkumulátorok legfontosabb fejlesztése a lítiumion-cella, amelynek járműves célú alkalmazásán világszerte számos szakember dolgozik. Az elsődleges célt itt a tömegcsökkentés, illetve a tárolókapacitás és a teljesítmény bővítése jelenti.

Az Audi e technika mellett döntött, mégpedig sorozatgyártású hibridmodelljei – mint a Q5 jövőbeni hibridváltozata – illetve az e-tron tisztán elektromos hajtású tanulmánymodell esetében egyaránt.

Az Audi e-tron széles és izmos kiállással jelenik meg az úton. A karosszéria már-már egy darabból kiformált, monolitikus szobor benyomását kelti, de a zárt farkialakítás is határozottan erőteljes benyomást kelt.

Az orr vonalait a „singleframe” hűtőrács trapéza határozza meg, amelyet nagyméretű légbeömlő nyílások szegélyeznek. Felső felén a sima burával fedett, adaptív mátrixsugaras fényszórók keskeny csíkja kapcsolódik hozzá. Minden világítóegységet nagyhatékonyságú LED-technika alkot, immár „becsületbeli ügyként” a terület világszintű éllovasának számító Audi számára.

E fényszórók teljesen automatikus világítási segédrendszer alapegységei, amelyek minden szituációra rugalmasan reagálnak. A rendszer szíveként egy kamera szolgál, amely a gyors számítógéppel összeköttetésben érzékeli a szembejövő forgalmat, felismeri az egyes forgalmi sávokat, valamint – például ködben – a látótávolságot is mérni tudja. Szembejövő forgalom esetén például a rendszer az érintett tartományon tompítja a távolsági fényt, a kanyarvilágítás pedig a navigációs rendszer adatait folyamatosan kiértékelve már a bekormányzást megelőzően a kanyarív felé fordul.

Szélessége 1,90 méter, miközben hosszúsága csupán 4,26, magassága pedig 1,23 méter – ezek kétségkívül egy szupersportkocsi adatai. A végsebességet 200 kilométer/órára korlátozza az elektronika, mivel a motorok energiaigénye a tempó növekedésével fokozott mértékben emelkedik. Az Új Európai Menetciklus (Neuer Europäischer Fahrzyklus; NEFZ) vegyes üzeme során a hatótávolságra 248 kilométer adódott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.