A lap digitális reklámokat koordináló részlege közölte: a hackerek először látszólag tisztességes reklámokat helyeztek a weboldalon a Vonage internetes telefonszolgáltató nevében. Később azonban ezeket olyan agresszív reklámokra cserélték, amelyet felugró ablakokban azzal ijesztgetik a felhasználókat, hogy számítógépeik vírussal fertőzöttek.
Az úgy nevezett scareware lényege, hogy a megrémült tulajdonos letölt egy ál vírusirtót, amely a telepítés után addig bombázza őt felugró ablakokkal amíg meg nem szerzi az illető bankszámla adatait.
A New York Times oldalán egy Personal Antivirus nevű rosszindulatú programot reklámoztak a hackerek, ameddig a laphoz érkező, panaszokat tartalmazó e-mailek fel nem hívták erre a vezetőség figyelmét – írja a PCWorld.
Az üzemeltető először azt feltételezte, hogy a reklámot egy harmadik fél helyezte el engedély nélkül, de később kiderült: a hirdetést közvetlenül a New York Timesnál adták fel és egy hétig szabályosan működött.
A rosszindulatú hirdetés egy inframe nevű html elemet tartalmazott, amely lehetővé tette, hogy egy a New York Times szerverétől teljesen függetlenül működő weboldalra terelje a felhasználókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.