Az iparág vezető társaságai olyannyira komolyan is gondolják, hogy Council for Innovative Media Measurement (CIMM), azaz Innovatív Médiamérés Tanács néven szervezetet alapítottak az ez irányú tevékenységek finanszírozására és koordinálására. „Sürgősen szükségünk lenne a jelenlegi mérési módszerek továbbfejlesztésére” – hangsúlyozta közleményében Philippe Dauman, a CIMM-alapító Viacom médiaóriás vezérigazgatója.
Hasonló nyilatkozatot adott ki Martin Sorrell „reklámpápa”, az ugyancsak alapító tag WPP Group vezérigazgatója, aki jelezte, hogy most kell meghatározni a jövő mérési módszertanának alapjait.
Az amerikai televíziós nézettségmérési piacot bő 60 éve uraló Nielsen Media Researchcsel és módszertanával szemben az elmúlt években fokozatosan gyűlt az elégedetlenség – számol be a The New York Times. A bomba az idén robbant, amikor a társaság elismerte, hogy egy belső vizsgálatának eredményei szerint a mérésben részt vevő háztartások egy részében nem megfelelően használták a távirányítókat (a mérés módszertanáról további részletek keretes írásunkban).
A The New York Times cikke szerint botránykő a média- és reklámcégek szemében az is, hogy – állításuk szerint – a Nielsen Media Research nem alkalmazkodik elég gyorsan a technológiai fejlődéshez, így például nem méri azokat a nézőket, akik nem televízión, hanem valamely más eszközön, például PC-n vagy mobiltelefonon keresztül követik a műsorokat.
Alapítóinak reményei szerint a CIMM, pontosabban a szervezet által finanszírozott kutatók, műhelyek ezekre a problémákra, felvetésekre találnának választ. Az új elképzelések, módszerek aztán átkerülhetnének a mindennapos mérési gyakorlatba, akár a Nielsen Media Researchnél is – reménykednek a szervezet tagjai. „Itt az ideje, hogy a kezünkbe vegyük a jövőt” – hangoztatta Alan Wurtzel, az alapító tag NBC Universal kutatási vezetője, egyben a CIMM első embere. A tét óriási, a reklámbüdzsék elosztása ugyanis a hivatalos nézettségmérési adatok alapján történik. És hogy nem aprópénzről van szó, jelzi, hogy a TNS Media Intelligence – listaáras – adatai szerint az amerikai tévépiacon tavaly 70 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők.
Magyarországon nem elégedetlenek a televíziós társaságok – erre jutott lapunk több tévés vezetővel folytatott beszélgetés alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.