A most bemutatásra kerülő szoftver úgy köti össze a hirdetőket és a hirdetési felületek tulajdonosait, mint a tőzsde, az üzletek pedig percek alatt megszülethetnek. A Google vezére, Eri E. Schmidt már korábban hangsúlyozta, hogy a display hirdetések jelentik a terjeszkedés területét most, hogy a szöveg alapú reklámozás növekedése megtorpant – írja a New York Times.
A Google egyébiránt éppen a keresési találatokhoz kapcsolt szöveges hirdetésekből szerzi bevételének jelentős részét. A keresőóriás irányváltási szándékát jelezte, hogy a 3,1 milliárd dollárért megvásárolta a területen működi DoubleClick céget, amelynek tapasztalatait most hasznosítja. A DoubleClick Ad Exchange a cég alelnöke szerint mindenki számára megnöveli majd a display hirdetési tortát. A gyakorlatban ez a Yahoo megtámadását jelenti, hiszen a piac ezen részét hosszú ideje a rivális uralja.
Az elemzők szerint a Google lépése felrázhatja a piacot és a rendszer segítségével a reklámozók gyakorlatilag mindenkit elérhetnek az interneten. Erre jelenleg csak néhány nagy portálon, például a Yahoo-n keresztül van lehetőség.
A ThinkEquity Partners elemzője szerint nem valószínű, hogy a Google szolgáltatásával jövőre utolérné a Yahoo-t, hosszú távon ugyanakkor a prémium márkák közé kerülhet a marketingesek körében. A Google lépése egyébként a riválisokat is segítheti, ha ennek köszönhetően a cégek hozzászoknak az internetes reklámkereskedelemhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.